عصر توریسم: نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری كراچی پاكستان، با حضور فعالان جهانی این عرصه و جمعی از شركت های ایرانی، در مركز نمایشگاه های بین المللی این شهر بندری برگزار گردید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری پاكستان در شهر كراچی، دهم مهرماه با حضور «سید سردار علی شاه» وزیر فرهنگ و گردشگری دولت محلی ایالت سند و ۲۰ كشور جهان شروع به كار كرد. در این نمایشگاه، ۲۰ كشور همچون «ایران، اندونزی، تركیه، سنگاپور، ژاپن و آذربایجان» در مركز نمایشگاه های بین المللی شهر كراچی به معرفی آخرین دستاوردها و جاذبه های گردشگری كشور خود پرداختند. سه شركت هوایی ایرانی، چند شركت مشترك ایرانی و پاكستانی فعال در زمینه گردشگری و یك شركت ایرانی عرضه دهنده خدمات گردشگری، در مدت برگزاری این نمایشگاه، به معرفی جاذبه ها و دستاوردهای كشورمان به علاقه مندان و فعالان این صنعت درآمدزا پرداختند.
معرفی ظرفیت های گردشگری ایران به دیگر كشورها بخصوص مردم پاكستان و انعقاد قرارداد همكاری با شركت های فعال این عرصه از اهداف حضور ایران در نمایشگاه عنوان شده است. غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری پاكستان به مساحت ۶۰ متر مربع با حمایت و هماهنگی سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر كراچی راه اندازی شده بود.
«كمان قد» سركنسول ایران در كراچی درباره اهداف این نمایشگاه اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های فراوان ایران در جذب توریست از پاكستان، جمعیت قابل توجه پاكستان و با عنایت به مشتركات فراوان دو كشور، صنعت گردشگری می تواند بعنوان فصل جدید رونق روابط فرهنگی تهران – اسلام آباد مطرح شود. وی ادامه داد: با عنایت به اشتراكات فرهنگی و تاریخی فراوان ایران و پاكستان، جای خالی حضور گردشگران ایرانی در این كشور و سفر گردشگران فرهنگی و تفریحی پاكستان به كشورمان بیش از گذشته احساس می گردد.