عصر توریسم: استاد دانشگاه سوئیس اظهار داشت: توسعه گردشگری در گرو توزیع اطلاعات و استفاده از فناوری نوین است به طوریكه در بعضی كشورهای جهان، آژانس های گردشگری به دلیل عدم توانایی در استفاده از فناوری و نوآوری متوقف شده اند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، پروفسور لورنزو كانتونی ظهر دوشنبه 21 آبان در پنل بررسی توانمندی های گردشگری فرهنگی در اجلاس جهانی گردشگری همدان، به وجود امكانات و فناوری همچون تلفن های هوشمند و رسانه ها در نوآوری گردشگری اشاره و اظهار نمود: سازمان جهانی گردشگری بازوی انتقال دیتای نوآوری و فناوری گردشگری می باشد.
وی با اشاره به اینكه در نقشه راه گردشگری ۵ قسمت اصلی داریم و نقش رسانه های اجتماعی در این حوزه بسیار مهم می باشد، اضافه كرد: تكنولوژی می تواند كمك شایانی در سفر به ما داشته باشد به طوریكه گردشگر ها به دنبال دانستن فرهنگ ها هستند.
لورنزو كانتونی با تاكید بر اینكه گردشگری یك صنعت جهانی است، بیان كرد: سالانه 3 میلیارد توریست از مرزهای ملی جابجا می شوند و توزیع اطلاعات در رشد توریست تأثیرگذار است.
وی با اشاره به اینكه گردشگر ها رفتن به فضاهای مختلف را می پسندند، عنوان كرد: ما باید این تفاوت ها را به خوبی توضیح بدهیم تا آنها از سفرشان لذت ببرند كما اینكه تحقیقاتی در زمینه سفر كردن بر روی ملل مختلف انجام شده است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینكه به دنبال این هستیم كه اقداماتی صورت گیرد كه تجربه سفر برای توریست لذت بخش باشد، اضافه كرد: با تبادل افكار می توان راهی نو را در گردشگری تولید كرد.
وی با اشاره به نقش میراث فرهنگی یك منطقه در جذب توریست و با اشاره به اینكه تولید نوآوری و استفاده از تكنولوژی به توسعه اقتصادی منطقه كمك می نماید، اظهار نمود: حتی محلی ها هم می توانند از این رهگذر منتفع شوند، به طوریكه غذاهای محلی یكی از زمینه های افزایش توریسم در یك منطقه است.
لورنزو كانتونی با اشاره به اینكه استفاده از تجربیات گردشگری در جهت توسعه آن اثرگذار می باشد، تصریح كرد: استفاده از گردشگری دیجیتال یكی از موارد است كه یونسكو هم از آن برای میراث نا ملموس بهره برده است.
وی به جوامع بومی و استفاده از فناوری و نوآوری در این جوامع اشاره و بیان كرد: سازمان های محلی و گردشگری در جوامع محلی توسط خانم ها اداره می گردد كه با استفاده از فناوری توانستند جوامع خویش را متحول كنند.
لورنزو كانتونی با تاكید بر اینكه هدف تولید ارتباط بین مناطق باستانی است، اظهار داشت: یادگیری مجازی به كمك منابع، می تواند یادگیری ها را در بستر فضای مجازی گسترش دهد و هدف تولید فرصت های مطلوب برای آموزش است.