عصر توریسم: به منظور گسترش همكاریهای بین ایران و اسپانیا در زمینه گردشگری، رئیس سازمان میراث فرهنگی با وزیر گردشگری و پادشاه اسپانیا در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور ملاقات و گفتگو كرد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا از روز سوم بهمن ماه شروع شده و تا ۷ بهمن (۲۷ ژانویه) در مادرید دایر است، این نمایشگاه بعنوان یكی از نمایشگاه های مهم صنعت گردشگری جهان در مساحتی به وسعت ۶۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع كه نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد افزایش یافته و با حضور ۱۰ هزار و ۴۸۵ شركت از ۱۶۵ كشور جهان انجام می شود.
ایران باز در این نمایشگاه پاویون دارد ۳۱ تورگردان، بخشی از ظرفیت ها، امكانات و جاذبه های گردشگری و هنری كشور را به نمایش می گذارند. نمایش پوستر، كتابچه و نرم افزارهای چند رسانه ای حاوی اطلاعات گردشگری و جاذبه های تاریخی، طبیعی و دیدنی ایران و معرفی صنایع دستی، همچون برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه فیتور خواهد بود.
همچنین به منظور همكاریهای دو جانبه میان سازمان متولی گردشگری با متولیان گردشگری در اسپانیا، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور روز سوم بهمن وارد مادرید پایتخت اسپانیا شد.
او در حاشیه این نمایشگاه با وزیر صنعت تجارت و گردشگری اسپانیا دیدار داشت و در این دیدار با اشاره به اینكه در ۹ ماه نخست سال، ۶ میلیون توریست خارجی به ایران سفر كرده اند اضافه كرد: با عنایت به توانمندی های اسپانیا درباب صنعت گردشگری، این مساله می تواند یكی از حوزه های مهم همكاری میان تهران و مادرید باشد.
وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا باز در این دیدار با اشاره به جایگاه این صنعت در اقتصاد این كشوربیان كرد: پارسال میلادی بیشتر از ۸۲ میلیون توریست خارجی به اسپانیا وارد شدند كه درآمد حاصل از آن ۱۲درصد تولید ناخالص داخلی بود.
ماروتو با اشاره به برنامه های دولت اسپانیا برای توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: یكی از برنامه های این كشور، متنوع كردن بازارهای هدف گردشگری می باشد كه ایران در این زمینه مورد توجه قرار دارد از این رو اسپانیا برای تبادل گردشگری با ایران آمادگی كامل دارد.
در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه، فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا با همراهی زوراب پلولیكاشویلی دبیركل سازمان جهانی گردشگری از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید نمود. در این بازدید كه ملكه اسپانیا و رئیس مجلس این كشور باز حضور داشتند، پادشاه اسپانیا و دبیركل سازمان جهانی گردشگری ضمن آشنایی با گوشه ای از ظرفیت های گردشگری و آثار تاریخی و باز فرهنگ و سنت ایرانی ها با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشورمان و مدیران و فعالان حوزه گردشگری ایران گفتگو كردند.
علی اصغر مونسان باز به رسم یادبود یك تخته تابلو فرش منقش به تصویر پادشاه اسپانیا و ملكه را به فیلیپ ششم تقدیم كرد.
مونسان همین طور در این نمایشگاه در گفت و گو با تلویزیون ملی این كشور با اشاره به بازدید فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا از غرفه ایران اظهار داشت: در این بازدید پیشنهاد كردم به همراه همسرشان در سفری شخصی و غیر رسمی به ایران از جاذبه های گردشگری گوناگون كشورمان بازدید نمایند. از همه مردم اسپانیا و از خبرنگاران باز دعوت می كنم تا با سفر به ایران از نزدیك جاذبه های گردشگری و زیبایی های كشورمان و باز مردم خوب ایران را ببینند.
ملاقات با دبیركل سازمان جهانی گردشگری، دیدار با وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، نشست با رئیس شورای میراث ملی اسپانیا و دیدار با رئیس موزه دیرینه شناسی آلیكانته (ایالت والنسیا) از برنامه های مونسان در مسافرت به اسپانیا است.