به گزارش عصر توریسم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با ده ها تن از اساتید و فرهیختگان دانشگاهی بیشتر از ۲۰ كشور جهان، تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین كشور دنیا است و هیچ قدرتی نمی تواند در امور داخلی ما دخالت كند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، هیأتی متشكل از ۴۰ استاد و شخصیت دانشگاهی از ۲۱ كشور جهان كه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر كرده اند با حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسكر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری در تهران، دیدار و گفتگو كردند.
قاضی عسكر در این دیدار به تفصیل وضعیت كشور پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را شرح داد و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته برای رهایی از وابستگی به بیگانگان را چشم گیر و شگفت انگیز دانست و با اشاره به این كه با ورود امام خمینی (قدس سره) به كشور رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ظرف ۱۰ روز فرو پاشید، بیان كرد: امام امت با توكل به خداوند و برخورداری از نفوذ معنوی در بین مردم با قدرت و شهامت در مقابل نیروهای تا دندان مسلح رژیم شاه و همه قدرت هایی كه از او حمایت می كردند، ایستاد و كشور را از چنگ قدرت های استعمارگر نجات داد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه پیشرفت های صورت گرفته در مناطق سنی نشین كشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و با اشاره به اینكه در ایران اسلامی زنان دوش به دوش مردان در عرصه های مختلف بخصوص مراكز علمی حضور دارند، اظهار داشت: برخورداری از انتخابات و مطبوعات و رسانه های آزاد، خودكفایی در تولید گندم و بسیاری دیگر از محصولات كشاورزی و صنعتی و دست یافتن به تكنولوژی هسته ای نمونه ای از دستاوردهای و پیشرفت های كشور است.

تولید سلاح كشتار جمعی را شرعا جایز نمی دانیم
او در عین حال تصریح كرد: ماهیت برنامه هسته ای كشورمان صلح آمیز است و جمهوری اسلامی ایران از نظر شرعی تولید سلاح های كشتار جمعی را جایز نمی داند.
قاضی عسكر با تاكید بر این كه هدف انقلاب اسلامی كشورگشایی و سلطه بر دیگر كشورها نیست، اضافه كرد: امام امت و امروز رهبری معظم انقلاب زندگی ساده ای داشته و دارند و همیشه فرموده اند مردم بعنوان صاحبان اصلی انقلاب باید از نعمت های آن بهره مند شوند.
وی همینطور با اشاره به نقش ایران در شكست گروهك داعش، اظهار داشت: ایران بزرگترین خدمت را به كشورهای جهان كرد و اگر با كمك برخی كشورهای دیگر داعش را در عراق و سوریه شكست نمی داد امروز خیابان های كشورهای اروپایی جولانگاه این گروهك جنایتكار بود.
نماینده ولی فقیه با تاكید بر این كه جمهوری اسلامی ایران یك وجب از خاك هیچ كشوری را تصرف نكرده است، اضافه كرد: امروز آمریكا احساس می كند ایران روز به روز در منطقه قدرتمندتر می شود بنابراین با استفاده از حربه تحریم می خواهد جلوی نفوذ و پیشرفت ایران را بگیرد.
نماینده ولی فقیه از اقدام برخی كشورهای اروپایی در پذیرفتن تروریست هایی كه دست شأن به خون هزاران نفر از مردم ایران آلوده است به شدت انتقاد و تصریح كرد: با وجود تحریم هایی كه ضد كشور و ملت ما اعمال می شود دربسیاری از زمینه ها پیشرفت های چشم گیر و شگفت انگیزی داشته ایم.

قصد نداریم به هیچ كشوری حمله كنیم
وی متهم كردن جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی از تروریسم را یك دروغ بزرگ خواند و تصریح كرد: صنایع موشكی جمهوری اسلامی ایران جنبه دفاعی دارد و ما قصد نداریم به هیچ كشوری حمله نماییم.
قاضی عسكر به حمایت كشورمان از مظلومان و مسلمانانی كه مورد ظلم و ستم واقع می شوند، اشاره نمود و اظهار داشت: ما خواستار زندگی مسالمت آمیز با پیروان همه ادیان هستیم و به پیروان ادیان دیگر احترام می گذاریم و معتقدیم باید دست در دست یكدیگر از ارزش های اخلاقی در دنیا دفاع نماییم.
سرپرست حجاج ایرانی همینطور با عرضه آماری از سفرهای ایرانی ها به اماكن زیارتی در دیگر كشورها، اظهار نمود: هدف از این سفرها تولید تحول روحی و اخلاقی در مردم و آشنایی هرچه بیشتر زائران با اسلام، پیامبر، ائمه معصومین و خاندان عصمت و طهارت است تا این بزرگواران را در زندگی خود الگو قرار دهند.

در ادامه این دیدار پرفسور بیاته بنگارد از دانشگاه بازل سوئیس، پرفسور اولیور شاربروت از دانشگاه بیرمنگام انگلستان، پرفسور سیدعقیل و دكتر سكندرخان از پاكستان و دكتر آنیوت كریستین بارو از رومانی با بیان دیدگاه خود درباره موضوعات مطرح شده، سوالاتی را مطرح نمودند.
نماینده ولی فقیه در پاسخ به پرسش های آنها با استناد به روایات، از یاد گرفتن دانش بعنوان واجب شرعی یاد و برقراری ارتباط با كشورهای مختلف و استفاده از دانش یكدیگر را یكی از دیدگاه های نظام اسلامی برشمرد و اظهار نمود: جز یكی دو كشور كه با ما خصومت دارند جمهوری اسلامی ایران خواستار روابط گرم و دوستانه با تمام كشورها است.
وی اضافه كرد: ما معتقدیم علم مرز نمی شناسد و ما باید با دانشمندان جهان ارتباط داشته باشیم و از علوم یكدیگر استفاده نماییم.
قاضی عسكر همینطور از رژیم صهیونیستی بعنوان رژیمی توسعه طلب و متجاوز نام برد و با اشاره به ایده مطرح شده توسط مقام معظم رهبری برای تعیین حكومت و حاكمان سرزمین فلسطین تصریح كرد: ما با یهودیان مشكل نداریم بلكه مشكل صهیونیسم است كه متجاوز و توسعه طلب است و با شعار نیل تا فرات به خاك كشورهای اسلامی طمع دارد.

امیدواریم حج، روابط ایران و عربستان را دوباره برقرار كند
سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برگزاری حج زائران ایرانی با وجود نبود روابط سیاسی بین ایران و عربستان توضیحاتی بیان كرد و اظهار داشت: حج یك فریضه دینی است و مسؤولان سعودی پذیرفته اند كه حج را از روابط سیاسی دو كشور جدا كنند.
وی اضافه كرد: ایران و عربستان دو كشور بزرگ و همسایه در منطقه هستند و امیدواریم دیپلماسی حج كمك نماید تا روابط دو كشور مجدداً برقرار شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در انتها این نشست به سوال یكی از حاضران در باره نقش مذهب در تعیین مقامات حكومتی پاسخ داد وتاكید كرد: در جمهوری اسلامی ایران در تعیین رئیس جمهور نظر اكثریت حاكم است و اقلیت های دینی هم متناسب با جمعیتشان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نماینده و حق رأی دارند و اهل سنت هم در رده های مختلف مدیریتی حضور و نقش ایفا می كنند.
قاضی عسكر به پیوند میان مردم و رهبری اشاره و تصریح كرد: مردم ما با حفظ مذهب و دین خود توانسته اند كارهای مشترك و بزرگی انجام دهند و در مقابل قدرت های استعمارگر بایستند و توطئه ها را خنثی كنند.

دسته‌ها: توریسم