عصر توریسم: هیات مدیره خانه موسیقی در جلسه اخیر خود نسبت به دخل و تصرف غیرقانونی و تحریف كلام سرود ملی «ای ایران» واكنش نشان داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، اعضای این هیأت مدیره به نمایندگی از جامعه موسیقی كشور به شدت به این عمل غیرقانونی و به دور از اخلاق سازندگان این سرود جعلی اعتراض كردند و از مسئولان و ضابطان قضائی خواستند تا با خاطیان برخورد قانونی كنند.
در قسمتی از بیانیه خانه موسیقی آمده است كه سرود زیبا و ملی «ای ایران» كه به ثبت ملی رسیده جزو میراث معنوی ایران شناخته شده و همچون دیگر آثار ملی ثمین و غیر قابل تغییر است و به هیچ عنوان نمی توان در آن دخل و تصرفی ایجاد كرد و سازمان میراث فرهنگی كشور بعنوان متولی اصلی آثار ملی در كشور باید نسبت به این حركت زشت واكنش مقتضی نشان دهد.
همین طور در این بیانیه آمده است: سرود ملی «ای ایران» مورد وثوق قاطبه مردم ایران بوده و میلیون ها نفر از ایرانی ها در سراسر گیتی با آن خاطره دارند و نسبت به آن عشق می ورزند و پس تحریف و جایگزینی هر كلام دیگری بر روی آن آهنگ به صورتی جعل و تحریف یك ترانه ملی و خاطره انگیز است و نه تنها احساسات میلیون ها ایرانی را جریحه دار خواهدنمود بلكه پیگرد قانونی خواهد داشت.
هیأت مدیره با تاكید بر حفظ شأن و شئون مظاهر مذهبی و احترام به شخصیت های مذهبی، ترانه جایگزین شده بر روی این آهنگ را به صورتی وهن بخش دیگری از تعلقات مذهبی مردم ایران دانسته و معتقدند اینگونه كارها نه تنها كمكی به تحكیم مبانی عقیدتی و دینی مردم نمی كند بلكه بر ضد خودش عمل خواهدنمود.
سرود ملی «ای ایران» متعاقب اشغال ایران توسط نیروهای انگلیسی و در مهر ۱۳۲۳ از طرف زنده یاد روح الله خالقی با تصنیف حسین گل گلاب و با صدای جاودانه غلامحسین بنان ساخته و بعنوان یكی از سرودهای محبوب نسل های گوناگون مردم ایران شناخته شده است.

دسته‌ها: توریسم