عصر توریسم: نمایشگاه عكس تاریخی «طهران از نگاه یرماكوف»، حاصل چند سال پژوهش احمد چایچی عضو هیأت علمی پژوهشكده دیرینه شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح می شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این نمایشگاه مجموعه ای از تصاویر «دیمیتری ایوانویچ یرماكوف» از عكاسانِ قفقاز و روسیه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی است كه به كوشش چایچی گردآوری شده است.
۴۰ قطعه عكس ۱۶ در ۲۱ سانتی متر از این عكاس در نمایشگاه عكس تاریخی «طهران از نگاه یرماكوف» به نمایش در می آید كه برمبنای كاتالوگ های چاپ شده از آثار وی و با محوریت شهر تهران برگزیده شده اند.
نمایشگاه عكس تاریخی «طهران از نگاه یرماكوف»، سه شنبه۷ اسفند ساعت ۱۶ در موزه عكسخانه شهر افتتاح و تا پنج شنبه ۲۹ فروردین برپاست.
دیمیتری ایوانویچ یرماكوف (زاده ۱۸۴۶، درگذشت ۱۹۱۶ میلادی) عكاس اهل كشور روسیه به سبب وابستگی اش به ارتش و دولت روسیه تزاری این اجازه را یافت كه به ایران و كشورهای مختلف آسیا و اروپا مسافرت و در آنها عكاسی كند. تصاویر گرفته شده به خصوص در شهر تهران در این مسافرت ها تنوع جالبی دارند.