به گزارش عصر توریسم دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای كشور اظهار داشت: در بعضی از شهرهای سیل زده استان گلستان شرایط سفر به حالت عادی برنگشته اما در استان فارس مشكلی برای مسافران وجود ندارد.

فریدون محمدی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای كشور به خبرنگار مهر اظهار داشت: در چند شهر كشور سیل آمده بود اما همه استان ها را در بر نگرفت بعنوان مثال در چند شهر شمالی استان گلستان سیل آمد اما شهر گرگان درگیر این مورد نشده بود و یا در استان فارس تنها در شیراز سیل مشكل ساز شده بود. ما در ای نت روزها سفارش كرده بودیم كسی به این شهرها سفر نكند و حتی اعلام كردیم به محض اینكه شرایط عادی شود از مردم می خواهیم به سفرهایشان ادامه دهند.
وی اضافه كرد: شهرهای درگیر سیل در استان گلستان هنوز حالت عادی ندارد اما در شیراز مشكلات حل شده است و مردم در حل این مساله كمك كردند حتی استادیوم ها و مساجد به روی مردم باز شده بود و خیلی از مردم هم شماره تلفن اعلام نموده بودند و خانه هایشان را در اختیار مسافران قرار می دادند ازاین رو همه به هم كمك كردند تا شرایط به حالت عادی بازگردد.
محمدی اظهار داشت: مسافرانی كه درگیر سیل شیراز شده بودند یا آنهایی بودند با ماشین به این شهر آمده بودند و یا می خواستند از آن رد شوند و نیاز به اسكان داشتند كه مردم در این زمینه مشاركت كردند.
وی اظهار داشت: ما بخشنامه ای به مراكز گردشگری واقع در شهرهای گرفتار سیل ابلاغ كردیم كه تأسیسات گردشگری و آژانس ها در صورت لغو رزرو جریمه كنسلی نگیرند. همه كسانی كه می خواهند به این شهرها سفر كنند باید از قبل شرایط آب و هوایی را بررسی نمایند.
طبیعتاً شهرهایی كه سیل آمده تا زمانی كه شرایط شأن عادی نشود به صلاح نیست به آنجا بروند، مردم تا مدتی به آن شهرها نمی روند و اگر هم در آن مكان باشند آنجا را ترك می كنند. برخی شهرهای استان گلستان و فارس مشكلی در زمینه سیل ندارند و مسافران نوروزی به آنجا می توانند بروند.
وی درباره وظایف ستاد هماهنگی خدمات سفر افزود: همه دستگاه ها در قالب وظایف خود كارهایشان را انجام می دهند. ستاد هماهنگی خدمات سفر در واقع هماهنگ كننده این دستگاه ها با هم است. در این شرایط این سازمان ها بنا به وظیفه خود وارد عمل شده اند.
وی اظهار داشت: در استان لرستان هم شهرهایی مانند پلدختر و كوهدشت گرفتار مشكل شده بودند اما به این شكل نبود كه اطلاعیه بدهیم و بگوییم به استان لرستان سفر نكنید.
ستاد تسهیلات سفر یك ستاد اجرایی نیست كه نیرو داشته باشد و بتواند افراد را به مناطق سیل زده اعزام كند بلكه می تواند با برگزاری جلسات و بخشنامه ها ادارات را با هم هماهنگ كند. اساساً در این شرایط ستاد بحران مهمترین وظایف را خواهد داشت.
محمدی همینطور درباره میزان ضریب اشغال هتل ها در كشور هم اظهار داشت: مراكز اقامتی استان هایی مانند بوشهر و مازندران چه رسمی و غیررسمی همگی پر هستند.

دسته‌ها: توریسم