به گزارش عصر توریسم پس عرضه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار، با افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت ها بعد از ماه مبارك رمضان موافقت شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، شهرام آدم نژاد – معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی – در حاشیه جلسه امضای تفاهم نامه همكاری مشترك معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مركز همكاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اعلام نمود كه با عنایت به تقاضای مربوطه از جانب شركت های ریلی شورایعالی ترابری تصمیم گرفت بعد از ماه مبارك رمضان به صورت متوسط ۲۲ درصد افزایش یابد.
اخیرا محمد رجبی – مدیرعامل شركت حمل و نقل ریلی رجا – در گفتگو با ایسنا، از عرضه پیشنهاد افزایش متوسط ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن ست)، حومه ای و بین شهری (واگن های خواب و اتوبوسی) اطلاع داده بود.
وی با اشاره به اینكه پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن ست)، حومه ای و بین شهری (واگن های خواب و اتوبوسی) از جانب شركت حمل و نقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی عرضه شده است، اظهار نمود كه این مورد در انتظار تصمیم شورایعالی ترابری است و تا پیش از تابستان سال جاری افزایش قیمت ها اعلام و ابلاغ شود.
مدیرعامل شركت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینكه متوسط افزایش قیمت ها از ۱۰ تا ۶۰ درصد است، خاطرنشان كرده بود كه در صورت موافقت با این پیشنهاد به صورت متوسط قیمت ها حدود ۲۵ درصد افزایش خواهند یافت و احتمال افزایش حداقل ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه ای امسال وجود دارد.
رجبی با اشاره به اینكه امسال افزایش ۴۰ درصدی دستمزد، هزینه های سنگینی را تحمیل خواهد نمود و ۲۴ درصد به صورت مستقیم قیمت بلیت را تحت تأثیر قرار می دهد، تصریح كرد كه امسال افزایش هزینه های مربوط به قطعات و مواد مصرفی ۲۴۶ درصد رشد داشته و به صورت مثال قیمت چرخ واگن مسافری دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود كه قیمت آن به ۱۲ میلیون تومان رسیده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، از آغاز تیرماه سال جاری قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین شهری ۱۰ درصد افزایش داشت و قیمت بلیت قطارهای حومه ای طی پنج سال گذشته رشدی نداشته است.

دسته‌ها: توریسم