به گزارش عصر توریسم صنعت توریسم « سریلانكا» بعد از حادثه بمب گذاری روز عید پاك با روند رشد سریع تر از سطح انتظارات روبه رو بوده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از فرانس ۲۴، بعد از آن كه حملات مرگبار تروریستی بیست و یكم آوریل «سریلانكا» جان بسیاری را گرفت، این كشور با خروج تعداد زیاد گردشگران و آمار قابل توجه لغو اقامت در هتل ها مواجه گردید.
به قول «سامارویرا»، وزیر اقتصاد «سریلانكا»، حالا نه تنها هتل های این كشور مملو از توریستهای داخلی است، بلكه روند بازگشت گردشگران اروپایی به این كشور هم شروع شده است.
وزیر اقتصاد این كشور در ابتدا معتقد بود به دنبال این حادثه، صنعت گردشگری سریلانكا ۳۰ درصد از درآمد خویش را كه معادل ۱.۵ میلیارد دلار است، از دست خواهد داد، اما با روند بازگشت گردشگران به این كشور، او اعتقاد دارد زیان مالی در این عرصه كمتر از یك میلیارد دلار خواهد بود.
« ساماراویرا» بیان كرد: «كم كم فكر می نماییم اوضاع به وخامت آن چه می پنداشتیم نبوده و رزرو هتل ها باردیگر شروع شده است.»
او معتقد می باشد، بعد از تحمل بحران های گوناگون در پنج سال اخیر، این كشور بعد از بازیابی آرامش می تواند از رشد پنج درصدی سالانه برخوردار شود.
ویرز اقتصاد سریلانكا با اشاره به بحران های ناشی از سیلاب ها، خشكسالی ها و مشكلات سیاسی این كشور در سال ۲۰۱۸ و حملات سال ۲۰۱۹ بیان كرد، تحمل پنج سال قبل برای سریلانكا كار آسانی نبوده است.
«ساماراویرا» امسال به پارلمان اعلام كرد، كشمكش های سیاسی زیان یك میلیارد دلاری را برای اقتصاد این كشور به دنبال داشته است.
سریلانكا در اواخر امسال انتخاب ریاست جمهوری را پیش رو دارد.