عصر توریسم: معدن نمكی درخشان در گرمسار كه خبرگزاری مهر از آن بعنوان جاذبه گردشگری خطرناك نام برده بود حالا به محل كباب جوجه در كنار شنا در دریاچه شور تبدیل گشته است!
به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، ۱۵ كیلومتر پس از ایوانكی در محدوده استان سمنان معدن نمكی به نام درخشان وجود دارد كه مدتی است برداشت نمك از آن متوقف شده و به صورت متروك در آمده بود سال۹۴ خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت كه این معدن نمك بااینكه متروك شده و داخل آن دریاچه ای طبیعی از نمك به وجود آمده است اما كارگران آن محدوده و اهالی عنوان میكنند هر از گاهی قندیل های نمك به سبب سست شدن حاصل از برداشت در سالهای قبل ریزش می كند بنا بر این سفارش نمی گردد مردم و گردشگران به این مكان بروند.
اما حالا پس از گذشت چند سال نه تنها اقدامی برای آن نشده بلكه به تعداد افرادی كه به آنجا می روند نیز افزوده شده است به نحوی كه حالا درون این معاون یا غار نمكی بساط پیك نیك پهن كرده و غذا می برند و مدتی هم در دریاچه آن شنا میكنند غافل از اینكه هر لحظه امكان دارد قندیل های آن ریزش كند كار به جایی رسیده كه عده ای یخچال و باربیكیو هم برای كباب كردن جوجه و گوشت در آنجا مستقر كرده اند و قلیان هم چاق می كنند.

البته بعضی از گردشگران هم عرف را در شنا كردن رعایت نكرده و این مكان را به محل تجمع گردشگران غیر فرهنگی تبدیل نموده اند. فعالیت دستگاهها و ماشین آلات استخراج نمك باعث شده تا سنگ ها و بلورهای شكننده نمك، ترك بردارد و هر لحظه خطر فروریختن آنها روی سر گردشگران وجود داشته باشد. این سنگ های عظیم روی هر فردی بیفتد اساسا خطر مرگ را به دنبال دارد. ضمن اینكه چون بلورهای نمك شكننده هستند، پا گذاشتن روی آنها و اعتماد به سختی آنها كار غیر منطقی خواهد بود نه تنها گردشگران در مجاورت معدن نمك در امان نیستند بلكه كاركنان این معادن نیز با خطر سقوط سنگ های بزرگ نمكی از كوه و یا ریزش سنگ های بلورین داخل غار مواجه می شوند. بدین سبب بلیت عمر گردشگران با رفتن به داخل این معادن امكان دارد برای همیشه باطل شود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم