به گزارش عصر توریسم رئیس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت: معافیت 100 درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری را دنبال می نماییم كه در در دستور كار مجلس است و انتظار داریم نمایندگان در این زمینه همكاری كنند كه این مسئله اصلاح گردد و نه تنها هتل ها، بلكه همه تاسیسات در امتداد توسعه صنعت گردشگری كشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، “جمشید حمزه زاده” امروز چهارم مهرماه در همایش فعالان و سرمایه گذاران حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان كرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی اظهار نمود: استان كرمان یكی از مقاصد اصلی سفر در كشور است و با عنایت به اهمیت این استان در صنعت توریسم، می تواند یكی از محورهای توسعه قرار بگیرد و باید به این بخش اهمیت ویژه ای داد.
وی با بیان آمادگی برای همكاری در امتداد توسعه گردشگری استان كرمان اضافه كرد: آمادگی فراهم كردن علاقمندی افراد خاص و كشورهای خاص همچون دایر كردن رستوران های چینی، ژاپنی و… در هتل پارس كرمان را داریم.
حمزه زاده اشاره كرد: توانمندسازی بخش خصوصی و تشكل های گردشگری، دادن جایگاه مناسب به این تشكل ها و… سال های سال از خواسته های بخش خصوصی بوده است كه در برنامه ششم توسعه و ابلاغیه وزیر در خصوص واگذاری قسمتی از كارهای اجرایی را به تشكل های گردشگری داشته اند.
وی بیان كرد: معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری را دنبال می نماییم كه در در دستور كار مجلس است و انتظار داریم نمایندگان در این زمینه همكاری كنند كه این مسئله اصلاح گردد و نه تنها هتل ها، بلكه همه تاسیسات در امتداد توسعه صنعت گردشگری كشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.
ریس جامعه هتلداران ایران اظهار داشت: امیدواریم با تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی، بخش خصوصی حضور موثری داشته باشد و برگزاری اینگونه همایش ها با حضور مسئولان استان مطمئنا به توسعه گردشگری و معرفی امكانات و قابلیت های استان كمك می نماید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، “فریدون فعالی” سرپرست اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان نیز در این همایش اظهار داشت: بنده پس از چهار استان به كرمان آمده ام و می گویم كرمان را می توان نقطه عطف گردشگری ایران نامید برای اینكه پتانسیل و ظرفیت های زیادی دارد.

منبع: