عصر توریسم: به دنبال اعلام ورشكستگی شركت مسافرتی «توماس كوك» و تاثیرات منفی آن بر صنعت گردشگری تركیه، وزیر گردشگری این كشور از اجرای برنامه هایی برای جبران جای خالی « توماس كوك» آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، وزیر گردشگری تركیه، یكی از كشورهایی كه از ورشكستگی این غول مسافرتی متضرر خواهد شد، روز جمعه (پنجم مهرماه) با اشاره به این كه چندین خطوط هواپیمایی برای افزایش تعداد پروازها به تركیه در نظر گرفته شده است، اعلام نمود: تركیه بزودی قادر خواهد بود خطر كاهش سفر گردشگران به این كشور را به دنبال ورشكستی شركت مسافرتی «توماس كوك» جبران كند.
صنعت گردشگری یكی از بزرگ ترین منابع درآمد كشور تركیه شمرده می شود. طبق آمار رسمی اعلام شده، 40 میلیون توریست در سال 2018 به این كشور سفر كردند كه این تعداد سفر 29.5 میلیون دلار درآمد را را برای تركیه به ارمغان آورد.
رئیس اتحادیه هتل داران تركیه در روزی كه «توماس كوك» اعلام رسمی ورشكستگی كرد، اظهار داشته بود: ورشكستی این شركت مسافرتی می تواند به قیمت از دست دادن سالانه 600 تا 700 هزار توریست برای تركیه تمام شود.
وزیر گردشگری تركیه نیز قبل تر اعلام نموده بود: مذاكراتی را با وزیر اقتصاد این كشور برای اختصاص دادن مجموعه ای از وام ها برای كمك به كسب و كارهای زیان دیده، آغاز نموده است.
«مهمت نوری ارسوی» ـ وزیر گردشگری تركیه ـ در كنفرانسی كه در شهر استانبول برای اعلام استراتژی گردشگری تركیه برگزارشده بود، اعلام نمود: شركت هواپیمایی بریتانیایی «ایزی جت» فراهم كردن ظرفیت سفر برای 350 هزار نفر به مناطق تفریحی تركیه را تضمین كرده است.
«ارسوی» اضافه كرد: برخی از شركت های هواپیمایی تركیه ای نیز در برنامه روزانه خود یك سفر را به فرودگاه «دالامان» اضافه خواهند كرد.
وزیر گردشگری تركیه همین طور گفته است: شركت هواپیمایی بریتانیایی «جت تو» تعداد پروازهای خود به مقصد فرودگاه «دالامان» را افزایش خواهد. انتظار می رود شركت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» نیز تا سال آینده تعداد پروازهای خودرا به مقصد فرودگاه دالامان به هفته ای شش پرواز افزایش دهد.
بگفته «ارسوی»، نمایندگان شركت های هواپیمایی «ایزی جت»، «جت تو» و « بریتیش ایرویز» هفته آینده به تركیه سفر خواهند كرد تا درباره جزئیات افزایش پروازها مذاكره كنند.
«توماس كوك» ـ غول خدمات مسافرتی بریتانیا ـ چندی قبل اعلام ورشكستی كرد. این شركت از سال ۱۸۴۱ فعالیت خودرا در بریتانیا شروع كرد و هماهنگی هتل و خطوط هواپیمایی را برای ۱۹ میلیون مسافر از ۱۶ كشور مختلف به عهده داشت. با بیان ورشكستگی و متوقف شدن فعالیت های این شركت، در كنار به مخاطره افتادن آینده صنعت گردشگری خیلی از كشور ها همچون تركیه، كشورهای مختلفی با بحران بازگرداندن مسافران از سفر مواجه گشتند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم