به گزارش عصر توریسم رئیس كلانتری ۱۰۹ بهارستان از دستگیری فردی در ارتباط با خرید و فروش اجناس قدیمی میراث فرهنگی اطلاع داد كه قدمت شان مربوط به هزاره اول پیش از میلاد مسیح است.

سرهنگ كیومرث حسنوند در حاشیه طرح رعد ۲۹ در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح این خبر اظهار نمود: روز شنبه هفته جاری به دنبال تماس شهروندان با پلیس مشخص شد فردی حدودا ۳۹ ساله در حال خرید و فروش اجناس قدیمی در یك پاساژ در محدوده كلانتری ۱۰۹ بهارستان است.
وی اضافه كرد: به قید فوریت تیمی از ماموران عملیات كلانتری در این پاساژ حضور بهم رساندند كه مشخص شد آقایی صاحب یك مغازه در پاساژ كنار خرید و فروش اجناس دیگر مبادرت به معامله اجناس با ارزش میراث فرهنگی می كند.

رئیس كلانتری ۱۰۹ بهارستان با اشاره به مكشوفات به دست آمده از این فرد اظهار داشت: با تایید این مورد و هماهنگی های قضائی، متهم در محل دستگیر شد و از داخل مغازه وی اموالی از قبیل ۵۳ عدد سكه، ۱۶ عدد گرز، سر تبر، جمجمه های كوچك حیوانات، مجسمه سر اژدها، گلدان های قدیمی، هشت عدد دستبند یك عدد گرز به همراه جاشمعی های قدیمی كشف شد.
وی با اشاره به اینكه متهم با تشكیل پرونده ای به مقام محترم قضائی عرضه شد، اظهار داشت: طی هماهنگی با مسؤلان میراث فرهنگی مشخص شد این اجناس مربوط به هزاره اول پیش از میلاد هستند و قیمت اجناس توسط كارشناسان میراث فرهنگی در حال برسی است.

دسته‌ها: توریسم