به گزارش عصر توریسم معاون وزیر میراث فرهنگی بابیان اینكه طی پنج ماهه نخست امسال چهار میلیون توریست به ایران سفر كردند، اظهار داشت: سوق دادن گردشگران به سمت مناطق كم برخوردار می تواند كمك بسیاری به این جوامع كند.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، ولی الله تیموری عصر سه شنبه در حاشیه همایش گردشگری استان هم زمان با هفته گردشگری در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی دانشگاه سمنان ضمن بیان اینكه طی پنج ماهه امسال چهار میلیون و ۱۰۰ هزار توریست خارجی به ایران سفر كردند، اظهار داشت: این رقم سال قبل رقمی معادل هفت میلیون و ۸۰۰ توریست را شامل می شود.
وی ضمن بیان اینكه آمارها حاكی از رشد ۸۰ درصد توریست خارجی در كشور است، اضافه كرد: عمده این گردشگران كشورهای همسایه را در بردارد كه متوسط ۴.۹ شب طی مدت مذكور قامت كردند.
معاون وزیر میراث فرهنگی بابیان اینكه گردشگری هم مانند هر حوزه دیگری نیازمند تغییر و تحولات خود است، اظهار داشت: می توان برای جذب توریست به رویداد محوری گام برداشت و یا توریست را به سمت مناطق كم برخوردار سوق دهیم بنابراین به نظر می آید جای تدوین تقویم گردشگری خالی باشد.
تیموری بابیان اینكه سامان دهی گردشگری داخلی هم در دستور كار است، خاطرنشان كرد: در این عرصه برای توریستهای داخلی كه قصد سفر به دیگر كشورها رادارند می توانند از دفاتر مسافرتی استفاده كنند كه با عنایت به اینكه از هركدام از این دفاتر پنج خانواده گذران زندگی دارند بنابراین برنامه ای برای ركود آنها اصلاً در نظر گرفته نشده است.
وی بابیان اینكه ۱۳ محور اصلی تعیین و ۱۶۵ سؤال زیرمجموعه برای شناسایی بازار هدف مطرح گردیده است، اضافه كرد: بازاریابی یكی از این محورها را شامل می شود كه بعنوان مثال با لغو روادید كشور عمان آمار توریست ورودی به ایران گرفتار سر صعودی شد.