عصر توریسم: مدیركل عتبات سازمان حج از توقف سفرهای كاروانی به عراق از چهاردهم مهرماه تا اربعین آگاهی داد.
حجت الاسلام صحبت الله رحمانی ـ مدیركل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ درباره علت توقف اعزام های كاروانی به عراق در گفت و گو با ایسنا توضیح داد: شرایط پیاده روی اربعین طوری است كه نمی توان خدمات كاملی را به زوار ارائه نمود. خدمات معمولا ناقص است و زوار آنرا نمی پذیرند، از طرفی حركت كاروان ها در مسیرهای پیاده روی دشوار است، برای همین سال ها است همزمان با آغاز این مراسم، سفرهای كاروانی متوقف می شود.
او اشاره كرد: سازمان حج و زیارت، شمسا (كارگزار زیارتی این سازمان در اعزام كاروان های عتبات) و آژانس های زیارتی زیر نظر این سازمان در مناسبت اربعین هیچ كاروانی را به عراق اعزام نمی كنند و مجوزی برای این كار صادر نمی گردد.
رحمانی درباره خدماتی كه در مناسبت اربعین به سفرهای گروهی داده می شود اظهار داشت: سازمان حج و زیارت در اربعین فعالیت های جاری و در ارتباط با اعزام های كاروانی را تا پس از اربعین متوقف می كند، بدین سبب سفر گروهی در این مناسبت اختیاری است. سازمان حج برای این دسته از زوار خدمات و یا امكانات خاصی را درنظر نگرفته و هزینه ای كه هنگام ثبت نام در سامانه سماح دریافت می شود فقط به بیمه و هلال احمر مربوط می شود، بدین سبب قرار نیست در ازای آن هزینه، خدمات جانبی دیگری داده شود. زائرانی كه قصد دارند گروهی سفر كنند باید شخصا برای تهیه امكانات مورد نیاز اقدام نمایند.
از سویی، شماره تلفن هایی در سامانه سماح درج شده كه به متقاضیان سفرهای گروهی، استفاده از اتوبوس ها دربستی تا عراق را پیشنهاد می دهد. پیگیری های ایسنا حاكی از این است كه این شماره تماس ها از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همكاری سازمان حج در این سامانه انتشار یافته است.

دسته‌ها: توریسم