به گزارش عصر توریسم رئیس كنگره سلامت كشورهای اسلامی اظهار داشت: سامانه ای تحت نظر سامانه توسعه خدمات سلامت شكل گرفته تا در حوزه توریسم سلامت فعالیت نموده و آنرا تقویت كند.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، چهارمین كنگره بین المللی سلامت كشورهای اسلامی قبل از ظهر روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در هتل هما تهران انجام شد و مقرر است تا اختتام روز جمعه (۱۹ مهرماه) ادامه داشته باشد.
در مراسم افتتاحیه این كنگره كه با حضور سفرای كشورهایی همچون صربستان و سنگال و فعالان حوزه گردشگری سلامت برگزار شد، علیرضا زالی رئیس این كنگره بیان كرد: حالا در بین خیلی از كشورها شاهد پیشرفت افتخارآمیزی در عرصه سلامت هستیم. سامانه «وب بیس» در ذیل سامانه «توسعه خدمات سلامت» شكل گرفته تا بحث توریسم سلامت تقویت شود. با این سامانه شاهد افزایش تلاش ها به شكل همگون در این عرصه خواهیم بود.
در ادامه مهدی كریمی رئیس شورای سیاستگذاری مركز توسعه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: تمام فتنه ها در بین كشورها خللی در برابری و اتحاد كشورهای جهان اسلام وارد نكرده و نمی نماید. با ایجاد سامانه جامع خدمات كشورهای اسلامی كه با یك شركت خصوصی آماده شده و به چند زبان نشر داده می شود، همه كشورها می توانند سهم عادلانه ای در حوزه گردشگری سلامت، درمان، ورزشی و… داشته باشند و خدمات خودرا از آن دریافت نمایند.
وی افزود: حوزه گردشگری سلامت ثروت آفرین است. ایران همیشه همراه دیگران بوده است و در این عرصه تخصصی هم می توانیم به ۱۴ كشور همسایه خود خدمت ارائه دهیم.
در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز بیان كرد: آنچه كه می تواند بعنوان ثروت پایدار معرفی شود، تفكر و نبوغ است كه از نیروی انسانی خود می توانیم سراغ داشته باشیم. از ۱۶۷ بیمارستان خصوصی در كشور ۶۲ بیمارستان در تهران واقع شده یعنی ۳۷ درصد بیمارستان های خصوصی. همین طور از ۸۷۸ بیمارستان عمومی و دولتی، ۸۸ بیمارستان در تهران واقع شده است. امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را برای مردم كشورهای منطقه معرفی نماییم. استانداری نیز آمادگی دارد در این زمینه همكاری كند. گردشگری سلامت به هم افزایی كامل بین همه دستگاه ها نیاز دارد چه در بحث هتلینگ یا ویزا و یا فرودگاه.
حسن خلیل آبادی رئیس كمیته گردشگری شهرداری تهران نیز اظهار داشت: در دوران جوانی وقتی به بیمارستان های تهران بازگشت می كردیم، پزشكان غیرایرانی ما را ویزیت می كردند آن هم با شلوغی و جمعیت زیاد بازگشت كنندگان. خوشحالم كه امروز سمینار گردشگری سلامت را برگزار می نماییم چون امروز كشورمان در حوزه دانش پزشكی، یكی از پیشرفته ترین كشورها در آسیا است.
وی افزود: در ماده ۷۲ برنامه سوم توسعه شهرداری موظف به تشكیل سازمان گردشگری شده است. امیدواریم زیرساخت ها را برای گردشگری در شهرها فراهم نماییم.
حامد مظاهریان برنامه برنامه ریزی توسعه شهری در شورای شهر نیز بیان كرد: ۵۲ درصد مالیات كشور در این شهر پرداخت می شود. ما در تهران بیمارستان های مجهز و نیروی انسانی ماهر داریم. گردشگری صنعتی است كه به گسترش اقتصاد كمك می نماید و بین انسان ها پیوند برقرار می كند.
در ادامه وحید مجروح مشاور ارشد امور بین الملل وزارت صحت عامه كشور افغانستان اظهار داشت: افغانستان دیگر مشكلات ۲۰ سال پیش را ندارد. ما هر روز یك قدم بالاتر می رویم. اگر در سال ۲۰۰۱ حدود ۵۰۰ مركز خدمات درمانی داشتیم، امروز این تعداد به ۲۷۰۰ مركز رسیده است. امروزه یك افغان توقع دارد بهترین خدمات را در حوزه سلامت دریافت كند. اینجاست كه ایران می تواند در این زمینه با ما مشاركت داشته باشد.
وی افزود: سالانه مردم افغانستان ۳۰۰ میلیون دلار برای سلامتی خود در هند هزینه می كنند. به نظرم باید یادی از سهراب كرد و گفت «چشم ها را باید شست و جور دیگر باید باور كرد».

دسته‌ها: توریسم