به گزارش عصر توریسم ایسنا/هرمزگانرئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میناب، اظهار داشت: محوطه تاریخی سه هزار ساله در اثر اكتشافات معدن شن و ماسه در بخش مركزی میناب كشف شده است.

نیما اقتداری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات این خبر، اظهار داشت: طی روزهای گذشته با گودبرداری ۱۸ متری یك معدن شن و ماسه تعداد قابل توجهی سفال های قدیمی مشاهده می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میناب، اضافه كرد: كاركنان معدن به محض مشاهده سفال ها این مورد را با كاركنان میراث فرهنگی در بین می گذارند.
وی خاطرنشان كرد: به محض اطلاع از این مورد بلافاصله خویش را به محل مورد نظر رساندیم و تعداد قابل توجهی سفال های قدیمی را مشاهده كردیم.

اقتداری اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته سفال ها را به اداره كل میراث فرهنگی استان منتقل و از ادامه فعالیت معدن شن و ماسه در آن منطقه جلوگیری بعمل آمد.
این مقام مسئول اظهار نمود: هم اكنون آن محدوده تحت مراقبت یگان حفاظت این اداره قرار گرفته و منتظر تامین اعتبار هستیم تا فاز بعدی اكتشافات را انجام دهیم.
وی اضافه كرد: نقش های حك شده روی این سفال ها از مكتب جنوب شرق ایران بوده كه با حوزه هلیل رود و مناطق جیرفت و سیستان و بلوچستان همزمانی دارد.
اقتداری تصریح كرد: طی بررسی های انجام شده از نقوش سفال های بدست آمده قدمت این محوطه به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد.