به گزارش عصر توریسم مدیركل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت سیل به 100 اثر و ابنیه تاریخی این استان اظهار داشت: تابحال یك ریال اعتبار برای جبران این خسارات اختصاص داده نشده است.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، سید امین قاسمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور از خانه های تاریخی بروجرد در جمع خبرنگاران گفت: طبق برآورد بدست آمده ۵۷ میلیارد تومان به آثار، ابنیه و بافت های تاریخی استان لرستان در سیل فروردین ماه خسارت وارد شده است.
وی با اشاره به اینكه از این میزان تا كنون یك ریال اعتبار جبران خسارت دریافت نكرده ایم، اضافه كرد: این میزان خسارت متعلق به یكصد اثر تاریخی و بافت های تاریخی گوناگون در خرم آباد و بروجرد است.
مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: یكسری عملیات اضطراری روی برخی پل ها و آثار تاریخی انجام شده اما برای پیشبرد كارها همچنان منتظر تخصیص اعتبار هستیم.
قاسمی اشاره كرد: برخی آثار با میزان اعتباری اندك قابل ترمیم است اما برخی ابنیه را با یك میلیارد هم نمی توانیم بازسازی نماییم.
وی تصریح كرد: در استان اثری تاریخی كه بطور صد در صد به سبب سیل خسارت دیده باشد نداریم و بیشتر خسارت ها بین صفر تا ۵۰ درصد بوده است.
به گفته مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، در صورت تامین اعتبار، اولویت اول مرمت و بازسازی با آثار تاریخی بروجرد است.

منبع: