به گزارش عصر توریسم بقایای یك زن باستانی در كنار جواهرات نادر رومی در روسیه كشف شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، بقایای این زن باستانی در مقبره ای خانوادگی واقع در شمال رشته كوه های قفقاز كشف شده است. باستان شناسان در حالی بقایای دوهزارساله این فرد را كشف كردند كه جواهرات نادر و ارزشمندی همچون دو حلقه بسیار گران قیمت در كنارش قرار داده شده بود. این اكتشاف از آن جهت برای باستان شناسان حائز اهمیت بود كه جواهرات رومی در كنار او قرار داده شده بودند.
باستان شناسان معتقدند با عنایت به حجم جواهرات پرارزش كشف شده در مقبره، بقایای كشف شده به خواهر، مادر یا همسر یكی از مردان اشراف زاده جنگجو تعلق داشته است.
سرپرست باستان شناسان پروژه تحقیقاتی شمال قفقاز اعلام كرد، بقایای این زن باستانی در كنار مقبره یك جنگجو و دو مرد دیگر دفن شده است.

سرپرست باستان شناسان این پروژه كاوشی می گوید: دو حلقه ای كه در انگشتان این زن كشف شده با استفاده از فناوری پیچیده ای ساخته شده اند. برای ساخت هركدام از شیشه شفاف سفید با رگه های طلایی رنگ استفاده شده است كه جواهری تیره در مركز آن قرار داده شده است. بدون شك این جواهرات رومی هستند. ساخت این نوع جواهرات در آن دوره بسیار پرهزینه و برای مردمان «بربر» بسیار پرارزش بود چونكه فناوری ساخت شیشه هنوز به قفقاز شمالی نرسیده بود.
مهره هایی كه بر روی كفش های این زن قرار داده شده بودند هم از جنس «كورنالین» (نوعی عقیق جگری) ساخته شده بودند.

در مقبره این فرد همینطور مدالی از جنس «آمیتیس» (لعل بنفش) قرار داده شده بود.
باستان شناسان معتقدند هدیه دادن جواهرات گران قیمت توسط جنگجویان قفقاز شمالی به اشخاص محبوب شان مرسوم بوده است.

دسته‌ها: توریسم