به گزارش عصر توریسم ایسنا/خراسان جنوبی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینكه خراسان جنوبی در راه توسعه گردشگری قرار گرفته است، اظهار نمود: سیاست این وزارتخانه تعریف مسیرهای و مقصدهای جدید گردشگریست تا این راستا بتوانیم بخش عظیمی از اقتصاد گردشگری را به حركت دربیاوریم.
ولی تیموری، در حاشیه افتتاح خانه بوم گردی در روستای كوشی سفلی شهرستان خوسف با اشاره به اینكه خراسان جنوبی دارای ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری ست، اضافه كرد: در امتداد تامین زیرساخت های گردشگری اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است.
وی بیان كرد: مهم تر از تامین زیرساخت ها معرفی جاذبه های گردشگری اهمیت ویژه دارد و در تمام شهرها و روستاهای كشور ظرفیت های بالقوه ای وجود دارد و می توانید از تنوع اقلیم میهمان نوازی و تنوع خرده فرهنگ ها جهت جذب توریست استفاده كنید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینكه خراسان جنوبی در راه توسعه گردشگری قرار گرفته است، اظهار نمود: سیاست این وزارتخانه تعریف مسیرهای و مقصدهای جدید گردشگریست تا این راستا بتوانیم بخش عظیمی از اقتصاد گردشگری را به حركت دربیاوریم.
تیموری اظهار داشت: با عنایت به اعلام مجمع اقتصاد در سال ۲۰۱۸ به ازای هر نفر توریست ۱۴۸۵ دلار هزینه می كنند و با عنایت به این درآمد حوزه اقتصاد گردشگری مغفول واقع شده است.
وی اضافه كرد: حوزه گردشگری بهترین روش برای ارائه فرهنگ و هویت هر جامعه ای است و در این عرصه با ورود هر توریست ۱۱ شغل درگیر می شوند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینكه میهمان نوازی مردم بزرگترین جذابیت گردشگری ست، اشاره كرد: در كنار این جذابیت آثار تاریخی و گردشگری فراوانی در كشور وجود دارد.
تیموری درباب اعتبارات ملی و استانی در حوزه گردشگری، اظهار داشت: اعتبارات ملی خوبی هزینه شده و آمادگی داریم بر طبق برنامه ها و طرح های گردشگری اعتبار لازم تخصیص دهیم.
وی با اشاره به سیاست وزارتخانه جهت توزیع متوازن گردشگری، اضافه كرد: باید از هر ظرفیت جهت توسعه گردشگری در اقصی نقاط كشور بهره برد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مشكلات پیش آمده برای مجتمع گردشگری گواب، اشاره كرد: مشكلات این مجتمع پیگیری و بزودی مرتفع خواهد شد.
محمد شفیعی، فرماندار خوسف نیز در این نشست بیان كرد: اعتبارات شهرستانی در حوزه گردشگری در سال ۹۷ میزان ۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون از محل اعتبارات شهرستانی و میزان ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده و در سال ۹۸ نیز اعتبار مصوب گردشگری استانی ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و تابحال حدود ۳۰ درصد تخصیص داشته است.
وی از تخصیص اعتبار ۳ میلیارد ریال جهت برق رسانی به دهكده گردشگری فاطمیه در نظر گرفته شده است، اظهار نمود: دهكده فاطمیه با هزینه كرد ۲۰۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی در حال تكمیل است كه با تكمیل این دهكده تحولی در بخش گردشگری شهرستان رخ خواهد داد.
فرماندار خوسف افزود: میزان توریست در نوروز ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با ۱۷۰ درصد افزایش به ۱۲۵ هزار نفر توریست و در سال ۹۸ با افزایش ۲۷۰ درصدی به ۳۳۰ هزار نفر توریست در روزهای نوروز افزایش پیدا كرده است.
وی از ثبت ملی شهر خوسف بعنوان شهر پنبه مله بافی و روستای خور بعنوان روستای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ثبت ملی شده است كه با این امر نسبت به برندسازی شهرستان اقدام خواهد شد.
شفیعی با اشاره به بعضی از حواشی به وجود آمده نیز اظهار داشت: هر تغییر و تحولی در امتداد توسعه شهرستان با مقاومت هایی روبرو خواهد شد و از سویی انتقادهای سازنده را مد نظر خواهیم داد.
فرماندار خوسف تصریح كرد: در امتداد طرح های اشتغالزایی بیشترین همكاری با سرمایه گذاران صورت خواهد پذیرفت.
در این مراسم كلنگ راه اندازی مجتمع گردشگری، تفریحی و اقامتی در روستای كلاته ملك در زمینی به مساحت ۳۶ هزار متر مربع با هزینه كرد ۵۰ میلیارد ریال زده شد و طی یك سال به بهره برداری خواهد رسید.
بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی روستای كوشه سفلی با اعتبار یك میلیارد ریال و بازدید از مقبره ابن حسام و مجتمع عشایری و گردشگری گواب از دیگر برنامه های معاون وزیر در شهرستان خوسف بود.

منبع: