عصر توریسم: طبق اطلاعات ارائه شده از طرف وزارت فرهنگ و گردشگری تركیه، شمار بازدیدكنندگان خارجی تركیه در 11 ماه اول سال 2019 نسبت به آمار سالانه این كشور، با 14.31 درصد افزایش رو به رو بوده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی صباح، شهر «آنتالیا» با جذب ۱۴.۴ میلیون توریست در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۹ همچنان لقب خودرا بعنوان پایتخت گردشگری تركیه حفظ نموده است.
استانبول كه پرجمعیت ترین شهر تركیه و یكی از مقاصد اصلی گردشگری این كشور شمرده می شود نیز با جذب ۱۳.۷ میلیون توریست خارجی، رتبه دوم پربازیدترین شهر تركیه را به خود اختصاص داد.
شهر «آنتالیا» و «تركیه» در مجموع میزبان ۶۵ درصد از كل توریستهای خارجی تركیه بودند.
با ورود ۶.۸۹ توریست روسیه ای به تركیه در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۹، آمار ورود گردشگران این كشور به تركیه با ۱۷.۴۲ درصد افزایش همراه بوده است. بدین سان روسیه همچنان رتبه اول لیست كشورهایی با بیشترین بازدید از تركیه را به خود اختصاص داد.
بعد از روسیه، آلمان با ۴.۸۳ میلیون توریست و ۱۱.۵۷ درصد افزایش، بریتانیا با ۲.۵ میلیون توریست و ۱۳.۳ درصد افزایش در رتبه های دوم و سوم لیست كشورهایی با بیشترین بازدید از تركیه قرار گرفتند.
بلغارستان و ایران نیز همچون كشورهایی هستند كه بیشترین بازدید را در بازه زمانی ذكر شده از تركیه داشته اند.
با توجه اطلاعات ارائه شده از طرف مركز آمار تركیه، در این بین بیشتر از ۵ میلیون شهروند تركیه كه در كشورهای خارجی زندگی می كنند در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۹ به تركیه سفر كردند و در تحقق هدف ۵۱ میلیون بازدید توریست خارجی كه توسط دولت تركیه تعیین شده بود، موثر بودند.
سال گذشته، حدود ۳۹.۵ میلیون توریست خارجی وارد خاك تركیه شدند، این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷ كه ۳۲.۴ میلیون بود، افزایش داشته است.
بر اساس گزارش های ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ «سازمان جهانی گردشگری» (UNWTO)، تركیه رتبه پنجم میزبانی از بیشترین تعداد توریست و رتبه پانزدهم لیست بیشترین درآمد حاصل از صنعت گردشگری را به خود مختص كرده است.
تركیه همین طور بعنوان ششمین كشور پردرآمد در حوزه گردشگری و چهارمین كشور با بیشترین تعداد توریستهای خارجی اروپا شمرده می شود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم