عصر توریسم: 16 اثر سفالین برگزیده از آثار دوران اسلامی كاخ موزه سعدآباد كه تاكنون دیده نشده اند، در چارچوب نمایشگاهی با عنوان خط و خاك بزودی در این موزه به نمایش در می آیند.

سحر فروزان پور مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی شاپور در شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشگاه «خط و خاك» با محوریت نمایش ۱۶ اثر سفالین برگزیده از دوران اسلامی كه تاكنون دیده نشده بودند، بزودی در كاخ موزه سعدآباد برپا می شود.
وی اضافه كرد: بدین سان این نمایشگاه با حضور مسئولان وزارت میراث فرهنگی همچون معاون میراث فرهنگی، مدیركل امور موزه ها و مدیر موزه تاریخ تجارت جندی شاپور روز ۱۸ دی از ساعت ۱۵ در موزه ظروف سلطنتی كاخ سعدآباد كار خودرا آغاز می كند و تا روز ۲۷ دی نیز برپا خواهد بود.
مدیر موزه خصوصی تاریخ تجارت جندی شاپور افزود: در این مدت نیز یك پنل تخصصی درباره نقش حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی توسط موزه های خصوصی كشور با حضور زاهدی از اداره كل موزه های كشور و عظیمی كارشناس سال یابی سفال از پژوهشكده مرمت و كرم میرزایی مدیر موزه دوران اسلامی موزه ملی ساعت ۱۵: ۳۰ روز افتتاحیه نمایشگاه، در تالار خلیج فارس موزه ظروف سلطنتی انجام خواهد شد.
فروزان پور اظهار داشت: موزه تاریخ تجارت جندی شاپور كه یكی از موزه های آثار تاریخی است، بعنوان موزه برتر در حوزه حفاظت و مرمت معرفی شده و این نخستین نمایشگاه موزه خواهد بود.

منبع: