به گزارش عصر توریسم موزه هنرهای اسلامی برلین بزودی میزبان آثار خطاطی داوود الحسینی روی دانه های برنج می شود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، نمایشگاه خطاطی های داوود الحسینی از سوره های قرآن روی دانه های برنج بزودی در موزه هنرهای اسلامی برلین برپا می شود.
داوود الحسینی نام آشنایی برای علاقمندان هنر خوشنویسی در جهان است. خوشنویس پرآوازه افغانستانی كه تبحر زیادی در خطوط نستعلیق و شكسته و كوچك نویسی دارد.
الحسینی سوره های قرآن را روی دانه برنج، نوشته است. همینطور می توان آثار دیگر او را در خیلی از كتیبه ها، سنگ نبشته ها و حكاكی های دوره معاصر افغانستان مشاهده كرد. كتیبه های طاق ظفر پغمان، منار علم و جهل در دهمزنگ و سنگ نبشه بالاحصار كابل توسط او و برادرش نوشته شده اند. وی همینطور مدتی بعنوان مشاور فرهنگی ظاهرشاه، آخرین پادشاه افغانستان فعالیت نموده است. با وجود آثار بسیاری كه الحسینی در دوران زندگی خود خلق كرده، امروز تعداد كمی از آنها در معرض دید عموم قرار دارند.
براساس اطلاعاتی كه روی سایت موزه هنرهای اسلامی برلین قرار گرفته، هم اكنون حشمت الحسینی، پسر داوود الحسینی بخشی از آثار او را كه تا به امروز در معرض دید عموم قرار نداشته، در اختیار موزه هنرهای اسلامی برلین قرار داده است.
در نمایشگاه مذكور، آثار خطاطی الحسینی بر روی دانه های برنج نمایش داده خواهد شد؛ آثاری كه به گواه مسؤلان موزه برلین می تواند برای هر فردی تعجب آور باشد. همینطور نمونه های استثنایی از خوشنویسی به سبك سیاه مشق هم در این نمایشگاه به نمایش درمی آید. این شكل خوشنویسی كه در آسیای میانه بسیار رواج دارد، نشانگر تسلط و هنر خطاطان است.
همچنین مقرر است در این نمایشگاه خطاطی های الحسینی از اشعار شاعرانی چون بی دل، حافظ و سعدی هم به نمایش در آید. آثاری كه تركیبی از هنر خوشنویسی اسلامی و اشعار شرقی هستند.
نمایشگاه یاد شده از دوم فوریه تا سوم ماه مه سال ۲۰۲۰ در موزه هنرهای اسلامی برلین در معرض نمایش عمومی قرار خواهند گرفت.
این گزارش توسط رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است.

دسته‌ها: توریسم