به گزارش عصر توریسم ایسنا/سمنان مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر (ویژه نوروز ۹۹) استان سمنان از پیگیری طرح بنزین سفر از جانب وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد.
مهدی جمال در ستاد اجرایی خدمات سفر این استان اظهار نمود: این طرح با هدف كمك به افزایش سفرها از جانب وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست پیگیری است.
وی بر ضرورت كمك دستگاه ها به فرایند معرفی جاذبه های گردشگری استان تاكید و خاطرنشان كرد: تبلیغات خدمات سفر ویژه نوروز ۹۹ از جانب كمیته های خدمات سفر به منظور یكپارچگی و با اعطای اعتبار از جانب اداره كل میراث فرهنگی استان صورت گیرد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به افزایش سفرها در این استان در نوروز سال قبل اظهار داشت: اقامت مسافران نوروزی در تعطیلات نوروزی سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال آن ۳۸.۵ درصد افزایش یافت.
جمال با اشاره به افزایش سفرها به این استان در طول سال تصریح كرد: برپایه آمار، ضریب اشغال تخت خواب های هتل ها در تابستان سال جاری به صورت متوسط ۸۰ درصد بود.
وی با اشاره به اینكه دبیرخانه خدمات سفر به دبیری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت دایمی در استان سمنان فعال است افزود: تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری با راهبردهای مهم اقتصادی در دستور كار است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از تبلیغ جاذبه های گردشگری استان سمنان در فضای مجازی با استفاده از نرم افزارهای نوین اطلاع داد و اظهار داشت: هم افزایی دستگاه های اجرایی برای پذیرایی، خدمات رسانی و اسكان مسافران نوروزی اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: ۲۴ كمیته خدمات سفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ویژه نوروز ۹۹ در ارتباط هستند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح كرد: هماهنگی ها برای خدمات مناسب تر به مسافران نوروزی با جدیت تا اتمام طرح دنبال می شود.