به گزارش عصر توریسم عضو كمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مالیات بر سفرهای خارجی مبحث جدیدی نیست و قبلا این مبلغ در چارچوب عوارض خروج از كشور دریافت می شد كه با اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده درقالب مالیات دریافت می شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در توضیح مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در مورد وضع مالیات بر مسافرت های خارجی اظهار داشت: هر سال عوارض خروج از كشور تعیین می شد و علاوه بر این در قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده عوارض خروج از كشور قید شده بود.
نماینده مردم كرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: در اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده عوارض خروج از كشور از نظر شكلی و محتوایی اصلاح گردید. پیش از این اختلاف نظری بین دولت و شهرداری ها وجود داشت، طبق قانون عوارض مربوط به شهرداری ها و مالیات مربوط به دولت می باشد. پیش از این عوارض خروج از كشور به شهرداری ها تعلق می گرفت.
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس تصریح كرد: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده به جای عوارض واژه مالیات بر خروج از كشور ذكر شد تا عواید حاصل از آن به حساب دولت واریز شود. علاوه بر این استثنائاتی هم در نظر گرفته شد كه در قانون دائمی كشور قرار گیرد.
پورابراهیمی اظهار داشت: نرخ مالیات خروج از كشور در بودجه سالانه تعیین می شود و دیگر عوارض خروج از كشور از مسافران دریافت نخواهد شد.

دسته‌ها: توریسم