به گزارش عصر توریسم ایسنا/یزد رئیس جامعه هتلداران یزد با بیان این كه درآمدهای نفتی تابحال منجر به استفاده نشدن دیگر ظرفیت های كشور شده است، اظهار نمود: پس از بحران های كنونی كشور، با گردشگری دیگر به نفت احتیاج نخواهیم داشت.
«سید امیر ناصر طباطبایی» در دیدار روز گذشته نخبگان، كارآفرینان و تولیدكنندگان با آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه با گلایه از این كه در برنامه های بالادست پیوست های گردشگری كه ضمانت های اجرایی می باشد، وجود ندارد، اظهار داشت: گردشگری ساختاری نوپاست كه اخیراً هم از سازمان به وزارت تبدیل گشته است و هم اكنون امكانات و بودجه لازم را برای تبدیل شدن به آنچه ایده ال است و می خواهد را ندارد.
وی با بیان این كه الان كشورمان ایران با جنگی اقتصادی روبرو است، خاطرنشان كرد: یكی از راهكارهای مبارزه با این جنگ اقتصادی توسعه صنعت توریسم است.
این مسئول اضافه كرد: درآمدهای نفتی تابحال منجر به استفاده نشدن دیگر ظرفیت های كشور شده است اما پس از بحران های كنونی كشور، با گردشگری دیگر نفت نمی خواهیم.
ایشان در ادامه در بخش جرایم گردشگری خواهان توجه بیشتر دستگاه قضا شد و اظهار داشت: بعضاً جرم انگاری ها در این بخش دقیق نبوده و مطابق با جرم نیست و قضات به صورت سلیقه ای و برپایه قواعد و شواهد عمل می كنند در حالیكه در بحث قوانین شاهد تورها و راهنماهای غیرمجاز و اماكن اقامتی است كه باید جرم انگاری شوند و هر جرم هم تنبیهات متناسب با خودش را داشته باشد و در بحث تعرض ها باید جرائم بعضاً خیلی سنگین تر باشد.
طباطبایی با بیان این كه حضور گردشگران در كشور بهترین راهكار برای خنثی كردن تبلیغات منفی ضد كشورمان است، اظهار داشت: تبلیغات سوئی كه به خصوص در زمینه ناامن بودن كشور می‎شود با حضور گردشگران قابل خنثی است چون كه توریستهایی هم كه حالا با ذهنیت های منفی وارد كشور می شوند، با اطمینان از امنیت و فرهنگ و رفتار مردم، ایران را به مقصد كشورهای خود ترك می كنند و سفیران ایران می شوند.
وی با بیان این كه از آنجایی كه كوچكترین تعرض ها در تریبون جهانی، بزرگنمایی می شود باید در این بخش به بهترین شیوه قوانین را اعمال شود، تصریح كرد: نگاه مدیران به گردشگری باید مثبت و كارآفرین و كمك اقتصاد باشد ولی هم اكنون بانك ها هم با برخورداری از تیم های حقوقی قوی، فعالان این حوزه به خصوص هتل ها و مراكز اقامتی را به سمت ورزشكستگی سوق می دهند.
رئیس جامعه هتلداران در انتها هم بر رفع مشكلات كشور از راه گردشگری تصریح كرد و خواهان رفع مشكلات این حوزه و استفاده از ظرفیت قوه قضائیه در این حوزه شد.