به گزارش عصر توریسم هندوهای ایالت تامیل نادو در هند برای شكرگزاری و بنا به یك واقعه قدیمی تعداد زیادی نارگیل در نزدیكی یك معبد روی سر افراد می شكنند رسمی كه باعث شكسته شدن سر افراد هم می شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، هند در طول قرن های متمادی، یك كشور منحصر با فرهنگ های بی شمار بشمار می رود. وجود گروه های قومی و قبیله ای پراكنده در سراسر هند، این كشور را به جامعه ناهمگون با خیلی از گروه های متضاد قرار داده است. اغلب این آئین ها متعلق به مذهب هندوست. البته ذهن همه انسان ها نمی تواند این تصور را داشته باشد كه چگونه یك انسان می تواند به این اندازه خرافاتی باشد.
اما این افراد برای پرستش خدای خود دست به هر كاری می زنند كه به تسكین خدا ختم شود. یكی از آئین های عجیب و جالب رایج در جنوب هند، بخصوص در مناطق روستایی، شكستن نارگیل بر روی سر انسان هاست.
این مراسم قدمت طولانی دارد و داوطلبان در جلوی معبد به صف نشسته و منتظر حضور كشیش و راهب هندو می شوند كه این افراد هم عمدتاً غیر برهمن هستند. پس از حضور گروه راهب ها، آنها با ذكر دعاهایی نارگیل ها را بر جمجمه داوطلبان می شكنند كه شكسته شدن نارگیل به منزله یك نوع شكر گزاری به خدای خود و همینطور برآورده شدن آرزوی خود است كه توسط خدای خود اعطا می شود.
معبد Mahalakshmi واقع در ۲۳ كیلومتری Mahadanapuram، از شهر Karur در ایالت تامیل نادو یكی از این مكان هایی است كه در آن این مراسم انجام می شود. برگزاری این مراسم همزمان با جشنواره سالانه دیگری و به مدت دو روز به طول می انجامد.
این مراسم كه با شركت بیشتر از هزار نفر در هر معبد انجام می گیرد همراه با سر شكستگی برخی از شركت كنندگان تمام می شود. در خلال انجام این مراسم شركت كنندگان بامداد پیش از مراسم از خوردن مواد غذایی غیر گیاهی خود داری كنند. ماجرای این مراسم به دوران حكومت بریتانیا در هندوستان باز می گردد.
نقل است كه در آن زمان، كمپانی هند شرقی می خواست راه آهنی تأسیس كند كه می بایست از میان معبد ماها لاكشمی عبور می كرد در نتیجه مردم محلی با تخریب این معبد مخالفت كردند و مقامات كمپانی هند شرقی با آنها وارد معامله شدند. ۱۸۷ سنگ نارگیل شكل در حیاط معبد وجود داشتند كه قرار شد اگر مردم محلی بتوانند آنها را بر روی سر خود بشكنند، كمپانی هند شرقی در عوض مسیر راه آهن را عوض می كند. مردم هم قبول می كنند و موفق به انجام این كار می شوند. از آن سال به بعد مراسمی در همین معبد كه در ایالت تامیل نالدو واقع شده است برپا می شود كه در آن، موبد معبد نارگیل هایی را بر سر عبادت كنندگان این معبد می شكند تا یاد آن واقعه زنده نگه داشته شود.
این گزارش توسط رایزنی فرهنگی ایران در بمبئی تهیه و در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده شد.

دسته‌ها: توریسم