به گزارش عصر توریسم معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال جاری، ۳۷ میلیون زائر وارد شهر مقدس مشهد شده اند و میزبان ۴ میلیون زائر غیرایرانی هم بوده ایم.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، «چهل و ششمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر» با حضور نمایندگان دستگاه های در رابطه با مبحث سفر، قبل از ظهر روز یكشنبه (۲۰ بهمن ماه) در سالن گلزار هتل لاله برگزار گردید.
محمدصادق براتی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی در این برنامه اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه اول سال جاری حدود ۳۷ میلیون زائر وارد شهر مقدس مشهد شده اند كه از این تعداد، ۸ میلیون نفر از راه خطوط جاده ای، ۶ میلیون نفر از راه ریلی، ۳ میلیون و ۸۰۰هزار نفر از راه فرودگاه شهید هاشمی نژاد و ۱۸ میلیون نفر هم با خودرو های شخصی به این شهر سفر كرده و حدود ۴ میلیون زائر غیرایرانی در این مدت حضور داشته اند.
وی اضافه كرد: ما در استان خراسان رضوی ۱۴ كمیته زیر مجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر تشكیل داده ایم. یكی از برنامه های كمیته حمل و نقل این ستاد، فروش بلیت اتوبوس ها به صورت اینترنتی بوده است. یكی از مسائلی كه ما در شهر مقدس داریم، بحران هایی است كه در مسیرها به وجود می آید؛ بویژه در روزهای نوروز. ستاد مدیریت بحران به این موضوعات ورود می كند ولی در سطح عالی نخواهد بود. همینطور كمبود یگان خودرو و آمبولانس برای نیروهای امداد و نجات كاملاً محسوس است. خدمات اورژانس هوایی هم چندان خوب نیست هر چند كه ما یكی، دو اورژانس هوایی هم داریم.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: زائرسراهای ارزان قیمتی در شهر مشهد بوجود آمده كه مخاطبان خاص و از شبی ۱۰هزار تومان به بالا نرخ دارند. در حوزه «خانه مسافرهای غیرمجاز» هم ورود كرده ایم و با همكاری دستگاه های مربوطه ۱۶۰۰ خانه مسافر شناسایی شده است. از سال قبل با عنایت به تأكیدات ستاد هماهنگی سفر، مدارسی كه برای اقامت در نظر گرفته شده اند، تنها به فرهنگیان و خانواده آنها خدمات عرضه می دهد. «رادیو زیارت» هم در شهر مقدس راه اندازی شده ولی فقط در مراكز استان ها قابل دسترسی است.
براتی همینطور درباره برگزاری طرح نوروزگاه ها در استان خراسان رضوی اظهار داشت: سال قبل «جشن نوروزگاه» با همكاری كشور تركمنستان در خاك آن كشور برگزار گردید ولی سال جاری ما میزبان این برنامه هستیم و از مقامات تركمنستان و كشورهای همجوار برای این مورد دعوت شده تا بتوانیم «جشن نوروزگاه» را در سال ۹۹ و در مرز باج گیران و لطف آباد برگزار نماییم.

دسته‌ها: توریسم