به گزارش عصر توریسم یزد رئیس جامعه هتلداران یزد از ادامه تعطیلی داوطلبانه این صنف در یزد اطلاع داد و این مهم را به سایر واحدهای اقامتی استان هم سفارش كرد.
«سیدامیر ناصر طباطبایی» در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با تاكید بر این كه به دنبال پروتكل و دستورات كشوری، سفارش اصلی ما به صنف هتلداران تداوم تعطیلی داوطلبانه است، اظهار نمود: ما بعنوان نخستین تشكل صنفی كه به صورت كاملا داوطلبانه در جهت حفظ سلامت همشهریان نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقامت كردیم، به دنبال اولویت سلامت مردم و همینطور همكاری با دستورات استانی، نسبت به تعطیلی داوطلبانه خود تا فروكش كردن بحران ادامه خواهیم داد.
این مسئول از فعالیت سه واحد اقامتی مجاز بعنوان واحدهای كشیك، با مجوز اداره كل میراث فرهنگی یاد كرد و اظهار داشت: هم اكنون از این تعداد واحد اقامتی، دو میهمان پذیر به فعالیت خود خاتمه داده اند و تنها یك واحد با سه اتاق فعالیت دارد چون كه مراجعین و مسافران این واحدها، بیماران با نیازهای درمانی اضطراری بودند و بعد از آخر درمان، یزد را ترك می كنند.
وی خاطرنشان كرد: با عنایت به دستور دادستانی استان به منظور تعطیلی خانه های مسافر شاهد حضور بعضی از مسافران در یزد بودیم كه این گروه از مسافران، با هدف سلامت و درمان اضطراری به یزد سفر كرده بودند و ناگزیر به واحدهای اقامتی غیرمجاز مراجعت داشتند ازاین رو واحدهای مجاز در این راستا اقدام نمودند.
رئیس جامعه هتلداران یزد در انتها با تاكید بر این كه اولویت فعالیت این واحدها خدمات رسانی به بیماران و حفظ سلامت و نوع دوستی است، اظهار داشت: متاسفانه شیطنت های بعضی از رسانه ها از فعالیت غیرمجاز این واحدها یاد كرده در حالیكه این تعداد مسافر نه تنها صرفه اقتصادی ندارند بلكه برای حفظ سلامت مردم، خدمات رسانی به این گروه در قالب واحدهای مجاز وظیفه ای انسانی به حساب می آید.