عصر توریسم: وَنسان وَن گوگ، نقاش بااستعدادی بود كه برخلاف سبك های هنری رایج و پرطرفدار در آن دوره، به استعداد ذاتی و فطری خود بسنده كرد و توانست آثار بسیار مهمی را در تاریخ هنر جهان خلق كند. نقاشی كه دوره های افسردگی و حملات عصبی بسیاری را پشت سر گذاشت و برای داستان بریدن گوش خود، به اندازه شهرتی كه از خلق آثارش كسب نمود، معروف شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، وَنسان وَن گوگ (Vincent van Gogh) فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت كه مهمترین آنها در سه سال آخر حیاتش خلق شدند. گرچه وی در زمان حیاتش در گمنامی كامل به سر می برد، اما سال هاست كه بعنوان یكی از تأثیرگذارترین نقاشان پساامپرسیونیسم شناخته و امروز آثارش در معتبرترین موزه های جهان و با نهایت دقت نگهداری می شود.
وی در دوران زندگی كوتاه مدت خود جزو طبقه كارگر به حساب می آمد و از آن دسته هنرمندانی بود كه تا زمان حیاتش هنرش شناخته شده نبود و آثارش به قیمت های بسیار پایینی به فروش می رسید. هرچند سال ها بعد آثار او را با گران ترین رقم ها در رویدادهای هنری خرید و فروش كردند، اما هنر ون گوگ برای خودش حاصلی نداشت.
ون گوگ كه از بیماری روانی رنج می برد در قسمتی از یكی از نامه های خود به بردارش، خودش و بی توجهی به آثارش را اینگونه توصیف كرده بود كه «من در دید اغلب مردم چگونه به نظر می رسم؟ یك فرد متوهم، یك فرد عجیب و غریب یا یك انسان نامطبوع، یا كسی كه هیچ جایگاهی در جامعه ندارد و نخواهد داشت و خلاصه این كه بی ارزش ترین موجود ممكن. حتی اگر كاملا هم این گونه باشد، یك روز كارهایم نشان میدهد كه یك انسان عجیب و غریب و بی هویت چه ها در قلب خود داشته است.»
خالق آثار معروف و ماندگار «شب های پرستاره» و «گل های آفتابگردان» كه ۳۰ مارس ۱۸۵۳ (مصادف با ۱۰ فرودین ماه) در شهر كوچكی در كشور هلند به دنیا آمد، در تاریخ ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی از در بین كشتزارها بر اثر شلیك گلوله ای كه عموما گفته می شود خودش آنرا شلیك كرده، زخمی شد و روز بعد هم درگذشت.

اسلحه ای كه گمان می رود ون گوگ با آن خودرا كشته در حراجی در پاریس ۱۶۲۵۰۰ یورو به فروش رفت

منبع:

دسته‌ها: توریسم