به گزارش عصر توریسم مدیر مجموعه میراث جهانی كاخ گلستان اظهار داشت: برخی از نسخه های خطی كاخ گلستان به مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان در فضای مجازی به معرض نمایش گذاشته می شود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: با عنایت به تعطیلی موزه ها و شیوع کرونا، امکان برگزاری نمایشگاه نیست. به همین خاطر برخی از نسخه های خطی مجموعه گنجینه نسخ خطی کاخ گلستان (کتابخانه سلطنتی)، در فضای مجازی کاخ گلستان به معرض نمایش گذاشته شده است. مبحث این نسخ پرارزش از نظر محتوا و هنر کتاب آرایی در رابطه با ماه پرفیض و برکت رمضان است.
وی اضافه کرد: این نسخه های خطی شامل ادعیه ماه مبارک رمضان، دعای صبا به خط کوفی و ثلث به نقل از حضرت علی (ع)، چهل کلمه حضرت علی (ع) به خط میرعلی، چهل حدیث منظوم حضرت علی (ع)، چندین قرآن به خطوط مختلف، قرآن به خط مریم بانو خوشنویس قاجاری، نهج البلاغه، خطبه بی نقطه و الف از حضرت علی (ع)، قرآن هایی به خط کوفی منسوب به امامان معصوم (ع) است.
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در ادامه اظهار داشت: آثار این نمایشگاه در چارچوب اجرای پروژه «۵۹ ثانیه های گلستان» در فضای مجازی به معرض نمایش گذاشته می شوند و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به پایگاه اینترنتی مجموعه به نشانی http//www.golestanpalace.ir، کانال آپارات با نام golestanpalace، کانال پیام رسان سروش مجموعه با نام «اخبار مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان» و سایر صفحات مجازی مجموعه رجوع کنند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم