عصر توریسم: شركت مسافرتی «تی یو آی» ( TUI) آلمان، بزرگترین گروه ارائه خدمات گردشگری اروپا، اعلام نمود به سبب بحران به وجود آمده در اثر انتشار ویروس كرونا، 8000 شغل خودرا حذف خواهدنمود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، شرکت مسافرتی«تی یو آی» اعلام نمود برای مقابله با بزرگترین بحران این شرکت مسافرتی و صنعت توریسم، ناچار به کاهش بعضی از هزینه ها شده است.
محدودیت های مسافرتی اعمال شده در سراسر جهان منبع درآمد این شرکت را با مشکل جدی مواجه کرده است بطوریکه از ۱۰ کارمند شرکت «تی یو آی»، ۹ نفر برای کاهش هزینه ها مرخص و یا با قطع شدن حقوق مواجه گشتند.
در ماه سپتامبر، کارکنان این شرکت به بیش از ۷۰ هزار نفر می رسید.
در ماه مارس، دولت آلمان وامی به ارزش ۱.۸ میلیارد یورو برای کمک به ادامه بقای این شرکت مسافرتی اهدا کرد، اما «تی یو آی» اعلام نمود صنعت گردشگری بعد از شیوع ویروس کرونا بطور دائمی با تغییراتی مواجه خواهد شد بدین سبب نیاز است تا بطور چشم گیر از هزینه ها کاسته شود.
«تی یو آی» روز چهارشنبه اعلام کرد، بعضی از هزینه ها را بطور دائمی کاهش خواهد که این مساله به حدف کردن ۸۰۰۰ شغل تحت پوشش این شرکت منجر خواهد شد.
به گزارش «سی ان بی سی»، شرکت مسافرتی «تی یو آی» یکی از چندین شرکت های مسافرتی است که بتازگی برای کاهش هزینه ها مبادرت به حذف شغل کرده است.
شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» نیز قبل تر از خطر نابودی بیش از ۱۲ هزار شغل آگاهی داده بود.
تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری ویرانگر بوده است. سازمان جهانی گردشگری در گزارشی آمار گردشگران بین المللی در سال ۲۰۲۰ را با کاهش ۶۰ تا ۸۰ درصدی پیش بینی کرده است.

منبع:

دسته‌ها: توریسم