به گزارش عصر توریسم رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كشور با نزدیك شدن تعطیلات عید فطر و نیمه خردادماه از مردم درخواست نمود با انتخاب سفرهای مجاز، حرفه ای و مسؤولانه، از زنجیره رسمی صنعت توریسم حمایت كنند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، دبیر تشکل های ملی گردشگری در جلسه ای با رئیس جمهور، میزان خسارت تحمیل شده از شیوع کرونا به صنعت توریسم را فقط در دو ماه اسفند و فروردین ماه رقمی بالغ بر ویروس ۵۳۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش از آن، برای جبران این خسارت ها از دولت اختصاص ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات را درخواست کرده بود که این پیشنهاد رد شد.
حالا بعد از گذشت حدود سه ماه از تعطیلی تاسیسات گردشگری و بازگشایی تدریجی آنها، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با طرح سفر هوشمند که تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دارد، از مردم خواسته با انتخاب سفرهای مجاز، از زنجیره خدمات گردشگری که با صد در صد خسارت در دوران کرونا مواجه گردید، حمایت کنند.
معاون گردشگری درحالی از مردم خواسته که با انتخاب گروه های مجاز، مروج سفرهای حرفه ای و مسؤولانه باشند که فعالیت و تبلیغ تورهای بدون مجوز برای سفر در تعطیلات عید فطر و نیمه خرداد شروع شده است.
ولی تیموری در آخرین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اشاره نمود که هم اکنون بخش قابل توجهی از سفرهای داخلی با اهداف معنوی، زیارتی و کاری در حال انجام می باشد و با این پیشبینی که سفارش در خانه ماندن جوابگوی شرایط حال حاضر نیست و به دنبال تحمل فشارها و اضطراب اخیر، بی گمان با سفرهای هوشمند در تعطیلات عید سعید فطر مواجه خواهیم شد، از دستگاه های عضو ستاد سفر خواست به منظور خدمت رسانی و نظارت بر سفرهای هوشمند برپایه سلامت، آمادگی کامل داشته باشند تا با غفلت در این امر، زمینه انتشار مجدد ویروس کرونا ایجاد نشود.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مسافرت، خاطرنشان کرد: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با رعایت کامل مقررات ایمنی و بهداشتی، آمادگی خدمات رسانی شایسته به هموطنان عزیز را دارد. انتظار می رود گردشگران و مسافران، با انتخاب خدمات سفر مجاز و بسته های سفر هوشمند و برنامه ریزی شده، به جای سفرهای مستقل و بی برنامه، سفر مسؤولانه و حرفه ای را در پیش گرفته و ضمن کمک به بازیابی و التیام بخشی صنعت توریسم، از فعالان و زنجیره رسمی صنعت توریسم کشور حمایت کنند.