به گزارش عصر توریسم سازمان حج و زیارت اعلام نمود: قسط دوم هزینه حج از زائرانی كه قرار بود برای حج تمتع ۹۹ بروند را برای خرید ارز دریافت می كند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، سازمان حج و زیارت در بهمن ماه، قبل از آن که حج تمتع تحت تأثیر شیوع کرونا، لغو شود اعلام نمود که هزینه این سفر در دو قسط دریافت می شود. قسط نخست که مبلغ آن ۲۵ میلیون تومان بود در اسفندماه از زائرین گرفته شد. با لغو حج و ممانعت عربستان از حضور مسلمانان کشورهای دیگر، سازمان حج اعلام نمود که در تلاش است تا نرخ ارز را برای حج آینده ثابت نگه دارند و زائرین در حج بعدی با افزایش هزینه های ارزی مواجه نشوند.
سهمیه حج ایران در سال ۹۹ جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بود که به قول رئیس سازمان حج، ۷۶ هزار و ۸۲۸ نفر در کاروان ثبت نام کرده بودند و از آن تعداد ۷۲ هزار و ۹۱۴ نفر، قسط اول را که عددی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان بود، پرداخت کرده بودند و مجموعا رقمی بالغ بر ۱۸۲۲ میلیارد تومان جمع آوری شده بود که سازمان حج گفت عینا ۱۸۰۰ میلیارد تومان آنرا برای خرید ارز به نرخ مصوب دولت، به حساب بانک مرکزی واریز کرده است.
اینک در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: برای خرید باقیمانده ارز تخصیص یافته به زائرین حج تمتع ۹۹ و واریزمبلغ ریالی آن به حساب بانک مرکزی، مرحله دوم وجه ثبت نام از زائرین دریافت می شود.
پایگاه اطلاع رسانی حج در گزارشی از این نشست خاطرنشان کرد: با عنایت به موافقت هیأت دولت، ارز اختصاص یافته برای زائرین حج ۹۹ به صورت سپرده برای حج سال آینده حفظ خواهد شد.
قربان میرزایی ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت ـ هم در همان نشست اظهار داشت: زائرانی که قسط اول را واریز کردند، با درنظر داشتن درجه کاروانی که انتخاب و نام نویسی کرده اند باید مبلغ باقیمانده را بعنوان قسط دوم و به صورت علی الحساب بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت هم با عنایت به نرخ ارز خریداری شده از بانک مرکزی، خواهان اطلاع رسانی دقیق دراین زمینه برای حفظ حقوق زائرین حج آینده شد و تصریح کرد: این اقدام در شرایط کنونی به تثبیت هزینه ارزی سفر آنها در حج آینده منجر خواهد شد.
علی رضا رشیدیان ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ به زائرانی که قسط اول هزینه ثبت نام در کاروان را پرداخته اند، سفارش کرد که قسط دوم را برای تکمیل خرید ارز مورد نیاز سفر واریز نمایند.
وی ادامه داد: درصورتی که امکان ثبت نام از زائرین جدید برای حج آینده فراهم گردد، هزینه خرید ارز را باید به نرخی که تصویب خواهد شد، بپردازند.
سازمان حج و زیارت درباره زمان دریافت قسط دوم هزینه حج هنوز اطلاع رسانی نکرده است.

منبع:

دسته‌ها: توریسم