عصر توریسم: به نمایش گذاشتن شعائر انقلاب اسلامی در معرض دید توریستهای خارجی در گام دوم انقلاب ضرورتی بیشتر از گذشته دارد برای اینكه كه نظریه نظام انقلاب اسلامی ایران، به تنهایی جاذبه ای برای گردشگری می باشد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، علیرضا محمدعلیزاده فعال حوزه گردشگری و زیارت در یادداشتی كه آنرا در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده، نوشته است: رهبر حكیم انقلاب اسلامی ایران با صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و سفارش هایی اساسی به منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» نمایش فرموده اند.
به نمایش گذاشتن شعائر انقلاب اسلامی در معرض دید توریستهای خارجی در گام دوم انقلاب ضرورتی بیشتر از گذشته دارد برای اینكه كه نظریه نظام انقلاب اسلامی ایران، به تنهایی جاذبه ای برای گردشگری است؛ استقلال، آزادی، عزت ملی، استكبارستیزی، آرمان خواهی، ارزشهای انقلابی و مردمی، سبك زندگی اسلامی ایرانی برای گردشگران دنیا جالب توجه است و آنان را علاقه مند به سفر به ایران می كند برای اینكه ما متفاوت با دنیا هستیم و این تفاوت عامل جذب توریستهای خارجی است.
نشان دادن ایران پیش از انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به گردشگران عاملی است برای حركت به سمت گام دوم انقلاب كه این امر نیاز به تمركز بر گردشگران ورودی و گردشگران ایرانی داخل و خارج از كشور است كه فرزندان انقلاب اسلامی هستند و ایران زمان طاغوت را درك نكردند. بازدید نخبگان در چارچوب اردوهای علمی از این دستاوردهای چهل ساله نظام یكی از طریق های حركت به سمت گام دو انقلاب است كه از میان نباید از ظرفیت جوانان ایرانی مقیم خارج، غفلت كرد.
رونق بیشتر گردشگری انقلابی خصوصاً در مكان رخدادهایی مثل لانه جاسوسی بعنوان نماد استكبارستیزی و استقبال از حضور توریستهای خارجی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشاهده مشاركت مردم در انتخابات باز در گام دوم انقلاب حائز اهمیت می باشد. در این بین نباید از گسترش اقامتگاه های بوم گردی و استقبال مردم از توریستهای خارجی و القای نفرت مردم از تحریم های ظالمانه آمریكا غافل شد برای اینكه كه توریستهای خارجی سفیران فرهنگی كشور مبدأ هستند و این بهترین فرصت برای رساندن پیام ملت ایران به سراسر دنیا هست.
از بركات نظام جمهوری اسلامی ایران، امنیت است كه توریستهای خارجی همیشه این حس را دارند و به آن اقرار می كنند. سپس اختتام جنگ تحمیلی شاهد اذعان این گردشگران به وجود امنیت در ایران با عنایت به منطقه ناامن خاورمیانه هستیم كه در نتیجه آن هر ساله شاهد افزایش توریستهای خارجی نسبت به سال های گذشته هستیم.
گردشگری منجر به اقتصاد قوی می شود. راه دور زدن تحریم های ظالمانه دشمن، گردشگری می باشد پس ساختار و مدیریت گردشگری را باید تقویت كرد. گردشگری به مثابه ابزاری برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است كه توجه و تلاش بر جذب گردشگران ورودی، ناشی از نگاه برون زا در این حوزه هست.
همچنین پیشرفت در مردمی كردن گردشگری به وضوح قابل رؤیت است چونكه منجر به قدرت، نشاط كاری و احساس مسئولیت در بین فعالان گردشگری و زیارت شده است و قابل كتمان نیست.
پیشرفت گردشگری ایران؛ فرصت مادی برای جایگزینی نفت و ورود ارز به كشور است. توسعه پایدار گردشگری ایران با موقعیت مناسب همسایگان با ۶۰۰ میلیون جمعیت (قابل توجه است كه ۸۰ درصد توریستهای خارجی كشورهای مقصد، همسایگان آن كشورها هستند)، جاذبه های گردشگری نظیر سواحل دریایی، آب و هوای متنوع و اقتصاد خوب گردشگری با حمل و نقل مناسب، ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی در حوزه گردشگری، تمركز بر بهره برداری از دستاوردهای چهل ساله گذشته در گردشگری، نشان از توسعه این صنعت در كشور است.
عقب ماندگی پیش از انقلاب را در گردشگری باید جبران نماییم و برای رسیدن به این هدف باید گردشگری تعالی بخش (نظریه بومی گردشگری) را بسط و ترویج نماییم برای اینكه حلال ترین گردشگری دنیا متعلق به ایران اسلامی است كه منجر به افزایش چشم گیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه شده است.
برای تحقق گام دوم انقلاب در گردشگری، راهبردی جز گردشگری تعالی بخش نیست كه برای این منظور ملزم به ورود جوانان انقلابی به گردشگری و جذب نیروی انسانی مستعد و كارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی، دینی در صنعت گردشگری هستیم.
تقویت و ترویج گردشگری روستایی در جهت كفه عدالت و تقسیم امكانات عمومی كشور امری بدیهی است هر چند كه در تحقق عدالت در گردشگری نباید مبارزه با فساد، از بین بردن مافیا و ترویج غرب گرایی در گردشگری و مقابله با ابتذال اخلاقی در تورها را فراموش كرد.


۱ دیدگاه

س · مارس 23, 2019 در 8:56 ب.ظ

سواحل!
کدام احمقی میاد ایران، مردم خودمان هم می روند ترکیه و دبی و حالا آذربایجان و گرجستان

دیدگاه‌ها بسته است.