به گزارش عصر توریسم خراسان رضوی بیماری همه گیر کووید- ۱۹ سبب شده تا بازار سفر رقابتی تر شود. مقاصد مشهوری که قبل از شیوع بیماری مورد توجه خیلی از گردشگران بوده اند، امکان دارد دیگر مناسب گردشگری نباشند، در عوض فرصت برای مقاصد کوچک تر، داخلی و کم جمعیت فراهم خواهد شد.
به نقل از نیوز، سازمان مدیریت مقصد (DMO) در راهبردهای بازاریابی خود برای انطباق با شرایط جدید باید تغییراتی ایجاد نماید که شامل تعامل با مسافران، اعتماد مسافران و تولید محصولات سازگار با روند جدید خواهد بود که هریک در ذیل توضیح داده شده است.
تعامل با مسافران
باآنکه در شرایط فعلی، بیشتر مقاصد نمی توانند پذیرای گردشگران باشند، اما بازاریابی و تعامل با گردشگران را نباید متوقف کنند. امکان دارد مقاصد محبوب گردشگران در پیش از شیوع بیماری کووید- ۱۹ با عدم استقبال گردشگران مواجه شوند؛ در عوض، مقاصدی برای مسافران مناسب تر هستند که احیانا گزینه های بازدید در آینده خواهند شد. بنابراین، DMO ها باید برای دسترسی و ادامه تعامل با مسافران کمپین های بازاریابی ایجاد کنند و آنان را در رویای سفر نگه دارند و به آنان با عرضه اطلاعات در رابطه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مقصد اطمینان دهند.
در اوایل شیوع بیماری همه گیر، زمانی که کشورها برای کنترل ویروس مرزها را بستند و نمی دانستند که چه موقع مجدد بازگشایی صورت خواهد گرفت، خیلی از مقاصد با پیام «سفر را به بعد موکول کنید» کمپین هایی در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند. بیشتر این کمپین ها به صورت ویدئویی بود و به گردشگران یادآوری می کرد که باید فاصله فیزیکی و محدودیت سفر را رعایت نمایند، اما همچنان تصاویر زیبا، هیجان انگیز است.
بعنوان مثال، کشور سوئیس پیام «اکنون رویا، بعدا سفر»، کشور پرتغال ویدیو «از امید غافل نشویم»، جزایر مادیرا در کشور پرتغال پیام «اکنون با رویای آنلاین در خانه بمان، بعدا سفر کن» و دبی هم پیام «زمانی که باردیگر باهم ملاقات کنیم» را برای مخاطبان ارسال کردند.
ایجاد اعتماد مسافران
از بارزترین تغییراتی که در بینش مسافران در همه گیری بیماری کووید- ۱۹ مشاهده می شود، این است، زمانی که باردیگر قصد سفر کنند، ایمنی اولویت اصلی آنان است. بنابراین، مسافران به دنبال مقصدی هستند که اعتماد آنان را جلب و در مقابل سلامتی، ایمنی و حقوق مسافران احساس مسئولیت کند. هم اکنون، برای تشویق افراد به بازدید در آینده ایجاد اعتماد در گردشگران ضروریست و همینطور مقصد هم فرصت بهبودی زودتر را خواهد داشت.
برای جلب اعتماد مسافران، DMO ها می توانند برای محافظت از سلامتی افراد، اطلاعاتی درباره بازگشایی، اقدامات ایمنی و بهداشتی و همینطور فناوری در مقصد عرضه کنند. به روزرسانی این نوع اطلاعات همینطور به تصویر نام تجاری مقصد کمک می نماید تا حضور بیشتری داشته باشد و با گردشگران ارتباط برقرار کند.
علاوه بر این، اطمینان از یک مقصد امن مستلزم همکاری نزدیک DMO با ذینفعان برای ایجاد تجارب ایمنی سراسر برای گردشگران است. برای ایجاد اعتمادبه نفس گردشگران در مسافرت، موارد در رابطه با حمل و نقل، محل اقامت، غذا خوردن، خرید کردن و عرضه دهندگان خدمات مسافر باید استانداردهای بهداشتی مناسب را رعایت نمایند. بنابراین، DMO ها برای عرضه پیام های ایمنی سازگار به مسافران باید با ذینفعان مربوط در بخش های دولتی و خصوصی همکاری کنند.
تولید محصولات متناسب با روند جدید
محصولات گردشگری در مقصد باید با تغییر نیازها و رفتارهای مسافران تغییر کنند. ایمنی اولویت اول است و برای گردشگران، تجربه های در ارتباط با حفظ حریم خصوصی، تعامل کمتر، تورهای کوتاه مدت، تورهای شخصی یا کوچک جذاب تر خواهند بود.
DMO ها می توانند بررسی نمایند و برای ارزیابی بینش گردشگران نسبت به اقدامات ایمنی انجام شده، از نتایج داده ها استفاده و همینطور نظارت بر تغییرات سریع رفتار و نگرانی مسافران را کنترل کنند. بنابراین، DMO ها می توانند برای تولید محصولات مناسب تر تغییراتی در روند و ترجیحات مسافران به دست آورند.
دستهها: توریسم