ایران برای حضور در نمایشگاه بعدی اسپانیا اعلام آمادگی کرد و مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هم از مدیر اجرایی «فیتور» درخواست نمود محل در شأنی را برای ایران در نمایشگاه های آینده درنظر بگیرد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا براساس اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، محمد حسین صوفی در جریان سفر به اسپانیا با مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی فیتور که در شهر مادرید درحال برگزاری است، دیداری داشت و از حضور ایران در دوره های بعدی این نمایشگاه که ویژه بازار کشورهای لاتین زبان است، اطلاع داد و اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران بر آن است که حضور جدی و تأثیرگذاری در رویدادهای جهانی گردشگری داشته باشد، ازاین رو از الان برای حضور در چهل و سومین دوره نمایشگاه اعلام آمادگی می نماییم.
او همینطور بیان نمود: ایران انتظار دارد مسؤلان نمایشگاه فیتور اسپانیا با اختصاص مساحت وسیع تر در محلی مناسب و در خور شأن نمایندگان و فعالان صنعت توریسم برای برگزاری پاویون ایران، زمینه مناسب برای حضور تعداد بیشتری از توراپراتورها، هتل ها و تولیدکنندگان هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران در فیتورهای آینده را فراهم نمایند.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در عین حال، از همکاری این نمایشگاه برای حل مشکلات پاویون ایران قدردانی کرد و ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و اسپانیا، نسبت به توسعه همکاریهای مشترک دو کشور در زمینه صنعت توریسم و صنایع وابسته ابراز علاقه کرد.
فرناندز ـ مدیر اجرایی نمایشگاه فیتور اسپانیا ـ هم به حضور نداشتن خیلی از کشورها بخصوص همسایگان ایران در این دوره از نمایشگاه به علت پاندمی اُمیکرون، اشاره نمود و اظهار داشت: حضور در کنار شرکتهای صاحب نام، توراپراتورهای با تجربه و نمایندگان صنوف جهانگردی نشان از همت ستودنی مسؤولان صنعت توریسم ایران دارد. این حضور زمینه مناسب برای تبادل تجربیات میان فعالان صنعت توریسم ایران با بزرگترین نمایندگان صنعت توریسم جهان را فراهم نموده است.
چهل و دومین نمایشگاه گردشگری اسپانیا که از روز چهارشنبه ۲۹ دیماه در شهر مادرید برگزار شده تا یکشنبه سوم بهمن ماه ادامه دارد. ایران به همراه ۱۴ شرکت گردشگری و صنایع دستی در این نمایشگاه حضور دارد و عزت الله ضرغانی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ هم همزمان با برگزاری این نمایشگاه به دعوت دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی به اسپانیا سفر کرده است.
این نمایشگاه که برای کشورهای لاتین زبان مهم ترین به شمار می آید و رتبه تجاری بالایی دارد، هر سال با حضور پادشاه اسپانیا افتتاح می شود و ده ها هزار کمپانی از بیشتر از ۱۶۰ کشور در آن حضور دارند.
نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ درحالی سال جاری برگزار شده که خیلی از رویدادهای جهانی تحت تأثیر امیکرون تعطیل شده اند و یا به شکل مجازی در حال برگزاری هستند.

منبع: