ایجاد گذرگاه های اختصاصی گردشگری در مرزها

ایجاد گذرگاه های اختصاصی گردشگری در مرزها

به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی میراث فرهنگی، انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: در برنامه ریزی های تحول و توسعه گردشگری خارجی، برای هر کشور همسایه برنامه مشخصی پیش بینی می شود؛ از گردشگری سلامت و خرید برای ترکیه تا گردشگری زیارتی برای عراق، فرهنگی برای روسیه و خانوادگی برای کشورهای خلیج فارس. همین طور فعال سازی مسیرهای پروازی، ریلی و مرزی در دستور کار است تا سفر به ایران آسان تر شود. معاون گردشگری کشور با تاکید بر نقش تعاملات منطقه ای اظهار داشت: گردشگری بهترین ابزار گفت و گوی فرهنگی میان ملت هاست. در ماه های اخیر نشست های مختلفی با مقامات گردشگری کشورهای همسایه داشتیم که به امضای چند تفاهمنامه همکاری منجر گردیده است. همین طور طرح ایجاد گذرگاه های اختصاصی گردشگری در مرزها درحال بررسی است تا روند عبور گردشگران تسهیل شود. وی ضمن اشاره به لزوم تبلیغات هدفمند خاطرنشان کرد: در کنار حضور در نمایشگاه ها، به سوی بازاریابی دیجیتال رفته ایم. با همکاری استارت آپ ها، پلت فرم های چندزبانه معرفی ایران راه اندازی می شود تا توریستهای خارجی بتوانند به اطلاعات واقعی و خدمات آنلاین دسترسی پیدا کنند. همین طور هفته های فرهنگی ایران در چند کشور منطقه برگزار شده که بازخورد مثبت داشته است. محسنی بندپی افزود: دفاتر معرفی ایران در کشورهای هدف، ارتباط میان آژانس های ایرانی و خارجی را برقرار می کنند و صدور ویزای گروهی گردشگری نیز با هماهنگی وزارت خارجه در دست اقدام است. بخش خصوصی بازوی اصلی ما در این راه است و خیلی از مسئولیت های تبلیغاتی و اجرائی به تشکل های صنفی واگذار خواهد شد. معاون گردشگری کشور اظهار داشت: هدف ما افزایش دوبرابری گردشگران ورودی به ویژه در عرصه سلامت از کشورهای همسایه طی سه سال آینده است. گردشگری نه فقط عامل رشد اقتصادی، بلکه پلی برای تعامل فرهنگی و تقویت تصویر ایران در سطح منطقه است و ما این مسیر را با جدیت دنبال می نماییم. به اجمال، به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی میراث فرهنگی، انوشیروان محسنی بندپی گفت: در برنامه ریزی های تحول و توسعه گردشگری خارجی، برای هر کشور همسایه برنامه مشخصی پیش بینی می شود؛ از گردشگری سلامت و خرید برای ترکیه تا گردشگری زیارتی برای عراق، فرهنگی برای روسیه و خانوادگی برای کشورهای خلیج فارس. وی ضمن اشاره به لزوم تبلیغات هدفمند تصریح کرد: در کنار حضور در نمایشگاه ها، به طرف بازاریابی دیجیتال رفته ایم.

منبع: