عصر توریسم: سازه سنگی 7000 ساله ای كه با عنوان  «Dolmen of Guadalperal» شناخته می شود، بعد از 50 سال سر از آب بیرون آورد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از لایوساینس، تصاویر جدید منتشره شده توسط ماهواره «لندست ۸ ناسا» از پیدایش باردیگر سازه سنگی باستانی در غرب اسپانیا آگاهی داد. پیدایش این سازه باستانی به لطف كاهش ارتفاع آب دریاچه صورت گرفته است.
این سازه سنگی باستانی كه با نام « استون هنج اسپانیایی» نیز شناخته می شود، در حقیقت یك حلقه بزرگ متشكل از ۱۵۰ تخته سنگ است كه طول هركدام به ۱.۸ متر می رسد.
باستان شناسان معتقدند قدمت این سازه به هزاره چهارم یا پنجم قبل از میلاد بازمی گردد. با این حساب «استون هنج اسپانیایی» هزاران سال قدیمی تر از «استون هنج» بریتانیا است.
باستان شناسان معتقدند در گذشته از یك تخته سنگ عظیم بعنوان سقف برای این سازه استفاده شده است. بنظر می رسد تخته سنگ بزرگتر این سازه دایره ای شكل، همان محل ورود و خروج افراد به این بنا بوده باشد. بر روی یك سمت تخته سنگ عظیم ورودی، تصویر یك انسان و بر سمت دیگرش یك تصویر مارپیچی كه می تواند تصویر مار یا رودخانه نزدیك دریاچه باشد، حكاكی شده است. اگر تصویر رودخانه بر روی این سنگ حكاكی شده باشد، این تخته سنگ را می توان یكی از قدیمی ترین نقشه های كشف شده در اروپا محسوب كرد.
این سازه سنگی برای نخستین بار در دهه ۲۰ میلادی كشف شد.

منبع:

دسته‌ها: توریسم