به گزارش عصر توریسم معاونت گردشگری كشور در نامه ای به مدیران كل میراث فرهنگی استان ها، به منظور كاهش تردد، تكریم ارباب رجوع و جلوگیری از شیوع بیماری كرونا دستورات جدیدی را به آنها ابلاغ نمود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در این نامه به امضای ولی تیموری معاون گردشگری كشور و دبیر كمیته نظارت بر اماكن عمومی، مراكز زیارتی و سیاحتی و ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری كرونا خطاب به مدیران كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۳۱ استان كشور صادر شده آمده است:
«در اجرای تكالیف محوله در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری كرونا مبحث ابلاغ شماره ۳۹۹۶۸/ ۹۸۲۱۰۰ مورخ ۹۸/۱۲/۱۳ با توجه به لزوم پیشگیری از تجمعات، كاهش رفت وآمد و تكریم كارمند و ارباب رجوع و در جهت جلوگیری از انتشار ویروس كرونا، ضروریست دستور فرمائید موارد ذیل رعایت شود.
هرگونه مجوز شامل پروانه بهره برداری، گواهی نامه حرفه ای، مجوز فعالیت یا كارت راهنمای گردشگری و… كه تمدید آن مستلزم رجوع حضوری است تا آخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار بوده و تا تاریخ فوق الذكر نیازی به تمدید ندارد؛ بنابراین لازم است اطلاع رسانی لازم به ذی نفعان ذیربط صورت گیرد.
صدور تمام مجوزهای جدید شامل پروانه بهره برداری، گواهی نامه حرفه ای، مجوز فعالیت یا كارت راهنمای گردشگری و … كه صدور آن مستلزم رجوع حضوری است به پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ موكول گردد.
تا اطلاع ثانوی از برگزاری دوره های آموزشی، همایش، جلسات و نشست هایی كه موجبات تردد و آمد و شد جمعی افراد را از مكان های دیگر فراهم می سازد خودداری كرده و اجرای آنها به تعویق افتد.
ضروری است ضمن تشدید نظارت بر فعالیت تأسیسات تحت پوشش بخصوص از حیث رعایت “دستورالعمل مقابله با انتشار ویروس كرونا در تأسیسات گردشگری” به شكایت مردم و گردشگران از تأسیسات گردشگری با قید فوریت رسیدگی شود و ضمن برگزاری روزانه كمیته رسیدگی به شكایات گزارش اقدامات را به حوزه ستادی ذی ربط ارسال شود.
با همكاری تشكل های بخش خصوصی اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی واحدهای غیرمجاز گردشگری به مراجع ذی ربط به منظور تعطیلی و پیشگیری از فعالیت صورت گیرد.
در اجرای مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری كرونا در خصوص اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای انعقاد قرارداد با برخی از مراكز اقامتی و هتلی در شهرهای مختلف به منظور بهره مندی از خدمات آنها برای سپری كردن دوران نقاهت شفایافتگان بیماری كرونا مراتب به نحو مقتضی به ذی نفعان اطلاع رسانی و در صورت علاقه مندی بهره برداران محترم لیست مورد نظر برای هماهنگی های بعدی به این معاونت ارسال شود.»