عصر توریسم: دبیر انجمن علمی تاریخ دانشگاه تهران از فراخوان عكاسی با محوریت آثار باستانی و میراث فرهنگی آگاهی داد تا با برگزاری یك نمایشگاه دائمی از این عكس ها در فضای دانشگاه بتوانند فضای دلنشین تری را برای دانشجویان به وجود بیاورند.
نگار مروتی درباره فراخوان عكاسی با محوریت آثار باستانی و میراث فرهنگی به ایسنا اظهار داشت: تمام دانشجویان و هر كسی كه دست به دوربین است، سلیقه خوبی دارد و در زمینه آثار باستانی كار می كند، می تواند عكس هایش را برای ما ارسال نماید.
او افزود: محیط دانشكده های خارجی به نحوی است كه با حال و هوای رشته ای كه در آن تحصیل می كنند، می خورد اما فضای دانشگاه های ما محیط خشكی دارد و تصمیم گرفتیم با این كار دانشجویان را به فضای خودِ دانشگاه جذب نماییم و دانشجویان به جای قدم زدن در فضاهای بیرون و اطراف دانشگاه و رفتن به كافه ها، فضای داخل دانشگاه را برای این كار انتخاب كنند.
دبیر علمی تاریخ دانشگاه تهران افزود: به فكر انجام كارهای دیگر هستیم تا دانشجویان رشته مجسمه سازی، طراحی و نقاشی بتوانند به ما كمك كنند تا فضای دانشگاه را زیباتر نماییم بنا بر این فعلا فراخوانی برای عكاسی داده ایم تا در ادامه ببینیم چطور می توان این مسیر را به درستی پیش برد.
مروتی با تاكید بر اینكه اصولا دانشكده های ما جذاب نیستند، اضافه كرد: زمانی كه به صفحه های اجتماعی دانشگاه های خارج از كشور نگاه می نماییم، می بینیم محیط هر دانشكده با فضای رشته ای كه در آن تحصیل می كنند، همخوانی دارند. ما باز تلاش كردیم با توانی كه یك انجمن علمی دانشجویی دارد، بتوانیم چنین فضایی را در دانشكده خودمان به وجود بیاوریم.
علاقمندان می توانند جهت شركت در فراخوان عكاسی از آثار تاریخی با محوریت آثار باستانی و میراث فرهنگی، آثار خودرا تا ۳۰ دی ماه به آدرس scahs.ut@gmail.com ارسال نمایند. آثار برگزیده در نمایشگاهی دائمی در دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به نمایش گذاشته خواهند شد.

دسته‌ها: توریسم