عصر توریسم: معاون اداره كل میراث فرهنگی لرستان اظهار داشت: درصددیم در روستاهای گردشگرپذیر استان بازارچه صنایع دستی راه اندازی نماییم.
افشین باباحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: الان بازارچه صنایع دستی در محل باغ گلستان قلعه فلك الافلاك با ۱۵ غرفه دایر است.

وی با اشاره به اینكه در این محل ۱۵ رشته صنایع دستی وجود دارد و فاز اول اجرایی شده است، افزود: این غرفه ها به افرادی كه دارای نشان ملی مرغوبیت، درجه هنری و یا كارگاه متمركز صنایع دستی با اشتغال بیشتر از ۳۰ سال هستند، واگذار می شود.

باباحسینی بیان كرد: همین طور اگر اعتبار موردنیاز تزریق شود فاز دوم نیز با ۱۵ غرفه عملیاتی می شود.

معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: در امتداد پشتیبانی از صنایع دستی در بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه های نیمه متمركزی برگزار شده كه امیدواریم با تزریق منابع در تمام شهرستان ها جایگاهی متمركز داشته باشیم.

وی افزود: همین طور با دهیاری ها هماهنگی هایی شده تا در مراكز هدف گردشگری و گردشگرپذیر بازارچه های موقت صنایع دستی راه اندازی نماییم.

باباحسینی اشاره كرد: در روستاهای ازنا و الیگودرز شامل دوگنبدان، دره تخت، عمارت، آب سفید و اطراف دریاچه گهر مقرر است بازارچه های موقت را با همكاری خود جامعه صنعتگران راه اندازی نماییم.

منبع: