به گزارش عصر توریسم مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از وقوع آتش سوزی گسترده در سطح تپه باستانی هگمتانه شهر همدان اطلاع داد.
محمدرضا بیاناتی در گفتگو با ایسنا در تشریح این خبر مطرح كرد: ساعت ۱۴: ۵۰ روز گذشته-شنبه ۲۵ خرداد- گزارشی در خصوص وقوع یك فقره آتش سوزی وسیع در تپه باستانی هگمتانه به سامانه ۱۲۵ اعلام گردید.

وی افزود: بعد از اعلام گزارش، نیروهای آتش نشانی در ساعت ۱۴: ۵۴ در محل حادثه حاضر بودند اما با عنایت به گستردگی و وسعت خیلی زیاد حریق، درخواست نیروی كمكی كردند.

بیاناتی خاطرنشان كرد: با بیان درخواست نیاز آتش نشانان، ۴ اكیپ دیگر از ایستگاه مركزی و ۲ اكیپ پشتیبانی از ایستگاههای ۱۲ و ۱۸ به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینكه عملیات اطفا حریق در ساعت ۱۷: ۹ به اتمام رسید، تصریح كرد: این آتش سوزی وسیع، حدفاصل تپه هگمتانه تا كلیسا را درگیر كرده بود كه با تلاش طاقت فرسای نیروهای آتش نشان كنترل شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در انتها با اشاره به اینكه علت این آتش سوزی را می توان حریق مراتع اعلام كرد، خاطرنشان كرد: شهروندان از رها كردن زباله هایی چون شیشه های شفاف و همینطور آتش زدن مناطقی كه دارای مراتع خشك است، اجتناب كنند.

دسته‌ها: توریسم