عصر توریسم: فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی استان تهران از دستگیری پنج نفر از حفاران غیرمجاز در قلعه تاریخی «آدران» شهرستان رباط كریم آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی استان تهران، سرهنگ محمدجواد سیفی با اشاره به گزارش دوستداران میراث فرهنگی از حضور این افراد در این محوطه تاریخی، اظهار نمود: آنها پیش از هرگونه اقدام تخریبی جبران ناپذیر برای كشف اشیای تاریخی و فرهنگی در قلعه تاریخی آدران شهرستان رباط كریم دستگیر شدند.
او افزود: با برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی های لازم یگان حفاظت شهرستان رباط كریم با همراهی كلانتری امامزاده ابوطالب (ع) به محل مذكور اعزام و وسایل و خودرو حفاران توقیف و افراد دستگیرشده به مراجع قضایی عرضه شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی استان تهران با بیان این كه مشاركت اجتماعی مردم در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه بسیار پررنگ تر از گذشته شده است، اضافه كرد: صیانت از میراث فرهنگی در استان تهران به سبب گستردگی و پراكندگی آثار نیازمند مشاركت همه جانبه مردم است.
سرهنگ سیفی اشاره كرد: دوستداران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خودرا با حفظ امانتداری از منبع اعلام خبر به شماره تلفن ۸۸۳۴۲۸۸۳ اعلام كنند تا نیروی یگان حفاظت در كمترین زمان بعد از تایید صحت و سقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل بازگشت كنند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم