عصر توریسم: برای چهلمین سال شروع به كارشان، تصمیم گرفته اند قدیمی ترین بنای ساخته شده برای فعالیت بانك در كشور را به موزه تبدیل كنند، پس با كمك یك موزه دار، نخست به سمت ایجاد موزه ای موقت رفته اند، تا در ادامه ی طرح و با برنامه ریزی گاوصندوق بانك را به موزه ای دائمی تبدیل كنند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، نگینِ زیبا اما كوچك میدان توپخانه تهران، با كاشی های خاص و معماری متفاوت اش این روزها، كاربری جدیدی را نجربه می كند.
مجموعه ساختمانی كه یكی از بناهای داخلی اش در اواخر دهه ۸۰ هم یك دفعه به موزه تبدیل شد، اما كمتر از یك سال بعد تعطیل شد تا برخی اقدامات شهری را در داخل فضای مجموعه عملیاتی كنند.
حالا برای مدت كوتاهی یعنی حدود ۱۰ روز دیگر، دو طبقه بالای ساختمان قدیمی «بانك بازرگانی ایران» یا همان «بانك تجارت» (مسئوولان فعلی بانك) در میدان توپخانه را به گالری های موقت تبدیل نموده اند و برخی از تابلوهای نفیس نقاشی را به معرض نمایش گذاشته اند و یك شعبه نمادین بانك با طراحی دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی برای آشنایی گردشگران با بانكداری آن سال ها طراحی و به معرض نمایش گذاشته شده اند وحتی برخی از قدیمی ترین اسناد صنعت بانكداری كشور نیز در موزه بانك تجارت به معرض نمایش گذاشته شده است.

ساختمان بانك شاهی كه پس از مدتی با نام «بانك بازرگانی» معرفی گردید و امروز در ضلع شرقی میدان توپخانه (میدان امام خمینی (ره)) قرار دارد، ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ در لیست آثار ملی به ثبت رسید. بنایی تاریخی كه استفاده از عناصر تزیینی معماری ایران، مانند كاسه سازی در نیم گنبد سردر ورودی، كاشیكاری و گچبری از خاصیت های آن محسوب میشود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم