به گزارش عصر توریسم مدیركل موزه ملی ایران خبر داد: به دنبال شیوع بیماری كرونا ویروس و اعمال محدودیت در ترددها و بازدید از موزه ها، موزه ملی ایران در اقدامی متفاوت تصمیم گرفت تا ویدیوهای مربوط به حوزه فعالیتهای خویش را در شبكه اجتماعی «آپارات» بارگذاری كند و علاقه مندان بتوانند از راه این وبگاه به آنها دسترسی داشته باشند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، جبرئیل نوكنده با بیان این كه شیوع كرونا به تغییر شكل خیلی از فعالیتهای معمول و روزمره اجتماعی منجر گردیده است، افزود: با عنایت به تعطیلی موزه ها، بازدید سنتی در شرایط موجود امكان پذیر نیست یا با مشكلات بسیاری روبرو شده است، ازاین رو در این شرایط مانند سایر موزه های جهان نیازمند تغییر نگرش هستیم.
وی در این شرایط حضور موزه ملی ایران در فضای مجازی را فرصتی مناسب ارزیابی كرد كه دوستداران و علاقمندان می توانند علاوه بر بازدیدی متفاوت با فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایرانی آشنا شده و از آموزه های فرهنگی آن بهره مند شوند.
وی در توضیح تلاش موزه ملی ایران برای بهره مندی از قالب های متنوع رسانه های اجتماعی، اضافه كرد: با بهره گیری از ظرفیت خدمات اشتراك گذاری ویدئویی آپارات، علاوه بر معرفی موزه در این وبگاه، تلاش می نماییم تا با بارگذاری متنوع ویدئویی مخاطبان موزه ای؛ در منزل خود از موزه مادر ایران دیدن كنند.
وی معرفی اشیای موجود در موزه ملی ایران، رویدادهای فرهنگی گذشته و برنامه های جاری موزه را همچون ویدیوهایی دانست كه روی لاین وبگاه بارگذاری شده یا می شوند و افزود: تعداد آثار بارگذاری شده به مرور ارتقا پیدا می كند. در این راستا برنامه های متنوع مانند بازدید زنده هم در دستور كار قرار گرفته كه متعاقبا اعلام می شود.
نوكنده افزود: محتواها به صورت مستقیم توسط موزه ملی ایران روی سایت آپارات بارگذاری می شود و علاقمندان برای دسترسی به كلیپ های بارگذاری شده می توانند به نشانی https: //www.aparat.com/irannationalmuseum رجوع كنند.

دسته‌ها: توریسم