به گزارش عصر توریسم مركزی رئیس جامعه هتلداران استان مركزی از تحمیل خسارت 4 میلیاردی به هتل های استان در اثر انتشار كرونا اطلاع داد.
مهرداد سمیعی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینكه كرونا در روزهایی كه در واقع باید اوج فعالیت هتل ها و صنعت توریسم در كشور رقم می خورد، ضریب اشغال هتل های استان را به صفر رساند، بیان نمود: با تعطیلی صورت گرفته بواسطه شیوع بیماری كرونا و پیشگیری از هر گونه تجمع، هتل ها و مهمانپذیرهای استان خسارت 4 میلیارد تومانی را متحمل شدند.
وی با اشاره به اینكه تا این لحظه تصمیمی از جانب مدیران استان برای جبران این خسارت اتخاذ نشده است، اظهار داشت: به تازگی در جلسه معاون اول رئیس جمهوری با وزیر میراث فرهنگی و جامعه هتلداران كشور تمامی موارد و مشكلات بوجود آمده عنوان شد و وزیر میراث فرهنگی خواهان در نظرگرفتن چند روز تعطیلی پس از مهار كرونا و اختصاص 38 هزار میلیارد ریال برای جبران زیان های وارد شده به این بخش شد.

سمیعی خاطرنشان كرد: یكی از مهمترین اقدامات باید در حوزه بیمه تأمین اجتماعی و مالیات و مالیات بر ارزش افزوده و هزینه انشعابات آب و برق و گاز باشد از طرفی پس از كرونا تعطیلاتی در نظر گرفته شود تا خسارت وارد شده به جامعه هتلداران كشور قدری جبران شود.

وی با اشاره به اینكه هتل ها پیش از تعطیلات نوروز و در اواخر سال قبل اقلام و اجناسی را خریداری نموده اند كه امروز امكان مصرف آن وجود ندارد و این خسارات باید جبران شود، اضافه كرد: هتل ها نیازمند سرمایه در گردش هستند، مبحث تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 12 درصد مطرح است درحالی كه نظر ما بر تسهیلات چهار تا شش درصد است و حتی در بعضی از هتل ها با عنایت به تعداد نیرو و اشتغال بوجود آمده باید تسهیلات بلاعوض داده شود تا این بحران بیرون بروند.

رییس جامعه هتلداران استان مركزی خاطرنشان كرد: بعضی از هتلداران برای هتل و مهمانپذیر خود اجاره پرداخت می كنند و این شرایط عملا آنها را به ورطه ورشكستگی كشانده و باید تدبیری برای گذر از این بحران اتخاذ شود.

سمیعی با اشاره به اینكه هتل های استان مركزی برای بیشتر از دو هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال بوجود آورده اند، اظهار داشت: شرایط فعلی و خسارت وارد شده به این جامعه بطور قطع تعدیل نیرو را به دنبال خواهند داشت، كما اینكه تابحال تعدیل نیروی 30 درصدی در این عرصه رقم خورده است و افراد برای دریافت بیمه بیكاری مراجعه نموده اند و بطور قطع ادامه این شرایط بحران را تشدید می كند.