به گزارش عصر توریسم موزه سرامیك همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور مدیران وزارت میراث فرهنگی و اداره كل میراث فرهنگی استان تهران راه اندازی شد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: موزه سرامیک فرزانه اولین موزه تخصصی سرامیک در ایران است که به صورت خصوصی اداره می شود و مجموعه ای از آثار بانوی هنرمند لیلا فرزانه است که با گرته برداری از الگوهای کهن در طرح و ساخت این هنر، بیان امروزی یافته است.
جانفشان در آئین افتتاح این موزه اظهار داشت: موزه تخصصی سرامیک می تواند محلی برای همفکری و الگوسازی معماران و طراحان باشد. سرامیک هنری برخواسته و برگرفته از دل صنایع دستی بوده و راز ماندگاری آن تولید کاربردی آن در تاریخ معماری ایران است، موضوعی که تمام هنرمندان صنایع دستی در تولید آثار هنری باید به آن توجه داشته باشند و در عین حفظ اصالت محصول تولیدات را به سمت کاربردی بودن سوق دهند.
در مراسم افتتاحیه این موزه، لیلا فرزانه هم اظهار داشت: این موزه با شعار موزه ای به منظور زندگی تلاش دارد تا با نگاهی برهم کنشی با مخاطب و بگونه ای رویداد محور مؤکد نقش مؤثر موزه ها در زندگی افراد و همینطور جایگاه هنر و به صورت اخص سرامیک در زندگی مدرن شهری باشد.
انجام فعالیتهای پژوهشی و آموزشی و همینطور برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در اهم فعالیتهای پیش روی این موزه قرار دارد. همینطور این موزه میزبان علاقه مندان برای بازدید عمومی است. موزه سرامیک در محله نیاوران واقع شده و از ساعت ۹ الی ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.