فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از كشف كاشی نوشته مسروقه حمام تاریخی پنجاهه شهر نایین آگاهی داد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، سردار امیر رحمت الهی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: درپی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی در خصوص پخش فیلمی در فضای مجازی که حاوی یک قطعه کاشی نوشته قدیمی بود، موضوع به صورت ویژه در دستورکار یگان حفاظت استان اصفهان قرار گرفت.

وی اشاره کرد: با اشراف اطلاعاتی، به محض احراز ارزش تاریخی کاشی مذکور به لحاظ تطابق عینی و مشخصات آن با کاشی حمام تاریخی شهر پنجاهه نایین که در سنوات گذشته به سرقت رفته بود، منزل متهم شناسایی و بعد از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از آن، یک کاشی نوشته مسروقه حمام تاریخی پنجاهه کشف شد.

رحمت اللهی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی اش به مراجع قضائی، اشاره کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت بوسیله سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و در تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: پاسداری از میراث فرهنگی و گنجینه های تاریخی، پاسداری از تمدن یک ملت است و یگان حفاظت از میرات فرهنگی با تمام توان خود از تمدن کشور عزیزمان پاسداری خواهدنمود.