به گزارش عصر توریسم دبیر انجمن شركتهای هواپیمایی اظهار داشت: پروازهای ایران و تركیه باردیگر تا تاریخ اول اكتبر مصادف با ۱۱ مهر ماه به تعویق افتاده و معلوم نیست كه در این تاریخ هم این پروازها انجام یا باردیگر به تاریخ دیگری موكول گردد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع کرونا و مذاکرات کشورهای مختلف برای از سرگیری پروازهای خارجی خیلی از کشورها با توافق ها و پروتکل های مشترک بهداشتی مبادرت به از سرگیری پروازهای خود کرده اند، ایران هم طی ماه های گذشته مذاکرات خویش را شروع کرده و هم اکنون به خیلی از مقاصد خارجی و البته با شرایط خاص پرواز می کند. اما ترکیه بعنوان یکی از کشورهایی که بیشترین پرواز را ایران به این مقصد داشت هنوز پروازهایش معلوم نیست و بارها مسؤلان این کشور برقراری مجدد پروازها به مقصد و از مبدأ ایران را اعلام نموده اند. اما باردیگر این پروازها لغو شده است.
مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی – درباره ی آخرین وضعیت پروازهای ترکیه به ایسنا، اظهار داشت: بر مبنای آخرین توافقات صورت گرفته، قرار شد اول سپتامبر مصادف با ۱۱ شهریور ماه پروازهای ایران به ترکیه از سر گرفته شود اما باردیگر این پروازها لغو شد و به ۱۱ مهر ماه یعنی اول اکتبر موکول شد.
وی با اشاره به این که معلوم نیست که پروازهای ایران و ترکیه در تاریخ جدید صورت گیرد، اضافه کرد: هم اکنون فقط دو شرکت هواپیمایی پروازهای خویش را به صورت خالی به ترکیه انجام می دهند، اگر مسافرانی در این کشور باشد آنها را به ایران باز می گردانند و به نظر می آید همه چیز بستگی به وضعیت شیوع کرونا و کنترل آن دارد.
اسعدی سامانی اظهار داشت: پروازهای موردی ایرلاین های داخلی در هفته چند بار برای بازگرداندن مسافران به کشور انجام می شود، این در شرایطی است که شرکت هواپیمایی قطر به صورت پروازهای کانکشنی مسافران را به استانبول می برد که این پروازها یا از فرودگاه امام خمینی(ره) به دوحه و بعد از آن به استانبول می رود یا انکه بعد از رفتن به دوحه به بلگراد رفته سپس به مقصد فرودگاه استانبول پرواز می کند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم